Brno - Jeden z nejznámějších čokoládových výrobků na pultech obchodů, pomazánka Nutella, v Česku svým značením nepodvádí zákazníky, na etiketách nejsou klamavé a zavádějící údaje.
Zjistila to Státní zemědělská a potravinářská inspekce, která prověřovala značení krému v českých obchodech.
Prověrky v tuzemské obchodní síti začaly poté, co vrchní soud v německém Frankfurtu nad Mohanem rozhodl o žalobě na výrobce Nutelly, italskou společnost Ferrero, ve prospěch německé spotřebitelské organizace.
Jak je s vitamíny?
Německý soud uznal, že firma na etiketě klamavě uvádí obsahy cukrů, tuků a vitamínů.
Problém je v tom, že zatímco množství tuků a cukrů společnost Ferrero počítá z pouhých 15 gramů pomazánky, vysoký obsah vitamínů, které člověk dostane do svého těla při požívání čokoládové pomazánky, ale firma vypočítala ze 100 gramů Nutelly.
Jde tak o jeden z prvních verdiktů soudu v Evropě, který rozhodl o tom, že firma svými etiketami skutečně podvádí lidi v obchodech.
Na verdikt upozornil online deník Aktuálně.cz, inspekce na základě článku začala vyšetřování i v tuzemsku.
V Česku jsou sice etikety Nutelly na první pohled stejné, údaje o cukrech a vitamínech jsou ale uvedeny jak u 15 gramů, tak u 100 gramů krému.
Značení vyhovuje
"Značení těchto výrobků v české tržní síti je v pořádku a odpovídá požadavkům příslušné vyhlášky," uvedl mluvčí inspekce Michal Spáčil.
Nutella je jedním z nejznámějších čokoládových výrobků na světě, pomazánku firma vyrábí od roku 1964 a prodává se v 75 zemích světa. Přesný recept firma přísně střeží.