Ahold a Penny na tapetě, česká kvalita byla z Polska

Tomáš Fránek
14. 2. 2012 11:45
Státní zemědělská a potravinářská inspekce odhalila další případy klamání spotřebitelů
Foto: Thinkstock

Doplnili jsme vyjádření společnosti Ahold na konci zprávy.

Brno - Česká kvalita vyrobená v Polsku a sýry s opakovaně přelepenými daty použitelnosti a plísní.

Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce našli v prodejnách Penny Market a Ahold zboží, které klamalo zákazníky.

Odkud to zboží je?

V Penny Marketu v Českých Budějovicích uskutečnila Státní zemědělská a potravinářská inspekce kontrolu výrobků označených visačkou "Česká kvalita" s vyobrazením vlajky České republiky.

Zjistila při ní, že tři z takto označených výrobků byly vyrobeny v Polsku a na Slovensku.

Inspekce označila etikety jako klamavé a uložila společnosti povinnost zkontrolovat a případně přeznačit výrobky označené touto visačkou na všech svých provozovnách.

Špatné označení se týkalo mražených kuřecích prsních řízků a Fishi zavináčů z Polska a sýru Maratonec s vlákninou ze Slovenska.

Podle inspekce jde o klamání zákazníků, kteří chtějí kvalitní výrobky vyrobené v Česku. "Podle výsledků průzkumu, který tento týden zveřejnilo ministerstvo zemědělství, preferují Češi tuzemské potraviny před zahraničními a přes 70 % spotřebitelů je přesvědčeno, že potraviny vyrobené v Česku jsou kvalitní," uvedl Šebesta.

Viditelná plíseň

Při kontrole v prodejně společnosti Ahold na ulici Tuklatské v Praze 10 pak inspektoři našli balené sýry s opakovaně přelepenými daty použitelnosti. Podle inspekce šlo o způsob prodeje potravin, který uváděl spotřebitele v omyl.

Zjištění se týkalo dvou výrobků s názvem "Eidam salám uz. 40 %", na nichž navíc byla i viditelná plíseň. Inspekce okamžitě zakázala jejich další prodej.

"I když se zde jednalo pouze o dva kusy závadných potravin, inspekce bere takové případy velmi vážně. Klamání spotřebitelů tímto způsobem je nejen zásadním porušením platných právních předpisů, ale může i snížit důvěru v podnikatelskou etiku v potravinářství mezi zákazníky," řekl ústřední ředitel Jakub Šebesta.

Vyřešíme to

"Jsme si vědomi závažnosti nálezu a plně spolupracujeme se Státní potravinářskou a zemědělskou inspekcí. Prodejnu v Praze 10 prověří interní audit a zaměříme se i na proškolení pracovníků na ostatních prodejnách," říká k události Pavel Mikoška, ředitel oddělení kvality společnosti Ahold.

"V tomto případě se jedná o hrubé porušení veškerých pravidel nakládání s prošlými potravinami a také o selhání kontrolních mechanismů na prodejně. Se zodpovědnými pracovníky dané prodejny budeme toto chování řešit pracovně-právními prostředky," dodává Pavel Mikoška.

 

Právě se děje

Další zprávy