Konkurent buchanky i Škody 1203 s logem Moskviče
Pod spojením sovětský minibus si dnes většina lidí představí nejspíše buchanku, tedy UAZ 452 a jeho deriváty a předchůdce. Existuje však osmimístný vůz, který mohl buchance, případně i chystané Škodě 1203 docela dobře konkurovat. V roce 1958 ho vyrobil Moskvič (jméno modelu je poměrně diskutabilní, magazín Za volantem v roce 1980 uváděl označení A9, web Kolesa.ru však poměrně nedávno přišel s tím, že stejné auto sice vzniklo, ale nejmenovalo se A9) a představuje typ vozu, který v celém východním bloku zásadně chyběl. Přihlédneme-li navíc k tomu, že UAZ 450, jehož produkce začala na počátku roku 1958, byl určený pro armádu a použití v hospodářství.
4,3 metru dlouhý Moskvič dostal trambusovou koncepci, motor měl původ v Moskviči 407, jehož výroba v roce 1958 pomalu startovala. Některé technické komponenty pak měly svůj původ v Moskviči 410. Minibus vynikal též 225mm světlou výškou. Do prostoru pro cestující se pak dalo dostat jedinými bočními dveřmi vpravo, přístup do kufru zajišťovaly dvoukřídlé dveře - podobně jako u buchanky.
Testy vozu údajně dopadly poměrně dobře, sériové výroby se ale tento Moskvič nikdy nedočkal. Podle všeho proto, že ho nebylo kde vyrábět, nové výrobní prostory automobilka tehdy ještě k dispozici neměla. A ani perspektiva nebyla směrem k produkci podle hodnotící komise úplně největší.