Oficiálně to měla být exteritoriální dálnice A88 z Vratislavi do Vídně, která by vedla přes československé území, později přes území protektorátu Čechy a Morava. Přesto jí prakticky nikdo neřekne jinak než "Hitlerova dálnice", protože právě někdejší nacistický vůdce si vymínil její stavbu. Ta začala před 85 lety, 11. dubna 1939, dnes po ní ale zbyly jen fragmenty.
Plány na stavbu dálnice začal Hitler spřádat poté, co v březnu 1938 násilně připojil Rakousko k nacistickému Německu. Hledal totiž nejrychlejší spojení mezi Berlínem a Vídní. Následně si v září 1938 vynutil podepsání mnichovské dohody, kterou k Německu připojil kompletní československé pohraničí. Došlo by tak k propojení hospodářsky významné Vratislavi (německy Breslau), která tehdy ležela v německé části Slezska, a Vídně, přičemž do ní měla vést dálnice právě z Berlína.
Na snímku ze 40. let je model dálničního mostu v Linharticích u Moravské Třebové.