Oficiálně to měla být exteritoriální dálnice A88 z Vratislavi do Vídně, která by vedla přes československé území, později přes území protektorátu Čechy a Morava. Přesto jí prakticky nikdo neřekne jinak než "Hitlerova dálnice", protože právě někdejší nacistický vůdce si vymínil její stavbu. Ta začala před 85 lety, 11. dubna 1939, dnes po ní ale zbyly jen fragmenty.
Složitý terén
Lorenz se přitom při projektování musel vypořádat se složitým a hodně členitým terénem s vysokým převýšením a spoustou lesů. Složitost názorně ukazuje tento dobový snímek, který zachycuje terén u obce Mezilesí nedaleko Lanškrouna.
Na druhou stranu je nutné přiznat, že projektování dálnice bylo v Německu velmi pokrokové. Používaly se například vrtné soupravy vrtající až 50 metrů hluboko (v Československu se používaly kopané sondy do hloubky nejvýše 10 metrů).