Auta, která znamenala konec jedné éry. Škoda zaspala dobu, Saab doplatil na finance

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 6. 2019 6:24
Technická řešení, jednotlivé modely nebo rovnou celé značky. Automobilový průmysl je plný příkladů, kdy se po dlouhé době někdo rozhodl a změnil (či zcela zrušil) něco, co fungovalo. Například Wankelův motor, pohon zadních kol u modelů Škoda nebo i celou existenci švédského Saabu. Právě na případy "posledních aut v řadě" jsme se zaměřili v následující galerii.
Foto: Mercedes-Benz

Poslední Mercedes-Benz třídy S s V12

Dvanáctiválec pod kapotou Mercedesu třídy S má dlouhou tradici, sahající až na začátek 90. let. Motor z luxusní limuzíny, v různých generacích, přitom používaly a nadále používají i supersporty Pagani - nejprve Zonda a později Huayra. A konec konců, V12, kterou známe z třídy S, se objevila i v dalších automobilech trojcípé hvězdy. Její poslední verzi se dvěma turbodmychadly využívala i minulá generace "splašeného" off-roadu AMG G 65.

Jenže právě pod kapotou třídy S měla tato jednotka dlouholetou tradici, která, kvůli přísnějším emisním limitům, skončila letos v Ženevě. Právě tam automobilka představila poslední dvanáctiválcovou třídu S s výstižným označením AMG S 65 Final Edition. Celkem je takových aut na světě 130 a kromě již kultovního motoru s výkonem 463 kW a točivým momentem 1000 Nm nabízí černou karoserii s bronzovými detaily a 20palcovými koly. Malou útěchou pro nadšence by mohl být fakt, že existuje šance, že dvanáctiválce zůstanou v útrobách luxusních derivátů Maybach. U klasické třídy S (a nejen tam) je ale s V12 definitivní konec.

 

Právě se děje

Další zprávy