Poslední Smart se spalovacím motorem
Vzpomenete si ještě, že původní Smart City Coupé začínal s naftovým agregátem? Koncem devadesátých let kolem turbodieselů nebyla tak kontroverzní bublina a pro koncern Daimler se zdál být dobrou volbou i do městského vozítka, kde doplnil přeplňovaný benzinový agregát. Stejná dvojice, tedy naftový a benzinový agregát, se dostala i pod kapotou druhé generace, už se jménem ForTwo.
Už tehdy ale Němci koketovali s elektrickým pohonem, který se naplno rozvinul u třetí generace městského vozu, vyvinuté ve spolupráci s Renaultem. Nejprve verze EQ doplňovala standardní provedení s benzinovým motorem (jak u modelu ForTwo, tak u většího ForFour), od modelového roku 2020 se však stane jedinou alternativou pro ty, kteří chtějí některý z modelů Smart.
Automobilka se tak chlubí, že je vůbec první, která kompletně přešla ze spalovacích na elektrické motory. Poslední modely Smart s benzinovým motorem vzniknou v srpnu letošního roku. Bude jich 21, tolik let uplynulo od výroby prvního Smartu, a ponesou dodatečné označení Final Collector's Edition. S výrobou pomůže úpravce Brabus, pro někoho trochu excentrický design navrhl průmyslový designér Konstantin Grcic.