Auta, která znamenala konec jedné éry. Škoda zaspala dobu, Saab doplatil na finance

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 6. 2019 6:24
Technická řešení, jednotlivé modely nebo rovnou celé značky. Automobilový průmysl je plný příkladů, kdy se po dlouhé době někdo rozhodl a změnil (či zcela zrušil) něco, co fungovalo. Například Wankelův motor, pohon zadních kol u modelů Škoda nebo i celou existenci švédského Saabu. Právě na případy "posledních aut v řadě" jsme se zaměřili v následující galerii.
Foto: Smart

Poslední Smart se spalovacím motorem

Vzpomenete si ještě, že původní Smart City Coupé začínal s naftovým agregátem? Koncem devadesátých let kolem turbodieselů nebyla tak kontroverzní bublina a pro koncern Daimler se zdál být dobrou volbou i do městského vozítka, kde doplnil přeplňovaný benzinový agregát. Stejná dvojice, tedy naftový a benzinový agregát, se dostala i pod kapotou druhé generace, už se jménem ForTwo.

Už tehdy ale Němci koketovali s elektrickým pohonem, který se naplno rozvinul u třetí generace městského vozu, vyvinuté ve spolupráci s Renaultem. Nejprve verze EQ doplňovala standardní provedení s benzinovým motorem (jak u modelu ForTwo, tak u většího ForFour), od modelového roku 2020 se však stane jedinou alternativou pro ty, kteří chtějí některý z modelů Smart.

Automobilka se tak chlubí, že je vůbec první, která kompletně přešla ze spalovacích na elektrické motory. Poslední modely Smart s benzinovým motorem vzniknou v srpnu letošního roku. Bude jich 21, tolik let uplynulo od výroby prvního Smartu, a ponesou dodatečné označení Final Collector's Edition. S výrobou pomůže úpravce Brabus, pro někoho trochu excentrický design navrhl průmyslový designér Konstantin Grcic.

 

Právě se děje

Další zprávy