Velká manažerská: Pojišťovna půjčí závodišti své lidi

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
24. 5. 2012 14:36
Majitel favorita Tiumena Ivo Köhler, jenž podniká v oblasti zubní medicíny, má v pardubickém vedení hájit zájmy České pojišťovny.
Foto: Tomáš Kunc

Za kulisy událostí - Jeho kůň Tiumen donesl Josefa Váňu k posledním třem vítězstvím ve Velké pardubické. Až valach v říjnu nastoupí k pokusu o čtvrtý úspěch za sebou, a tím i vyrovnání rekordní bilance legendárního Železníka, bude se Ivo Köhler nacházet ve zvláštní situaci. Už nebude „pouze“ majitelem favorita slavného dostihu, ale také členem dozorčí rady Dostihového spolku Pardubice.

Zdánlivě nenápadná zpráva z tohoto týdne je zajímavá hned z několika důvodů. Köhlerovy koně totiž trénuje zmiňovaný Váňa, který se v zimních měsících spolu s okruhem podnikatelů sdružených kolem jeho stáje marně ucházel o převzetí závodiště.

Žijící legenda dostihového sportu na přelomu roku předložila pardubické radnici a médiím konkrétní parametry nabídky a tvrdě se vymezila vůči tehdejšímu vedení spolku. Váňa prosazoval například zvýšení stávající dotace Velké pardubické 4,5 milionu korun na zhruba dvojnásobek a jeho skupina paralelně jednala se stávajícím sponzorem Českou pojišťovnou i jinými potenciálními partnery.

Město jako hlavní akcionář ale spolek nenechalo padnout. Sérii personálních změn po jarním navýšení základního kapitálu završuje právě Köhlerův příchod do dozorčí rady. V čele představenstva stojí uznávaný veterinář Vladimír Tlučhoř, který si na místo ředitelky přivedl Hanu Jeníkovou.

Köhler, jenž podniká v oblasti zubní medicíny, má v pardubickém vedení hájit zájmy České pojišťovny. Ta tento týden oznámila podepsání sponzorského kontraktu pro letošní 122. ročník dostihu a kromě majitele Tiumena přivádí do dostihového spolku také šéfa společnosti Bestsport Richarda Benýška jako nového člena představenstva.

„Aktivně jsme využili možnosti, kterou umožňuje akcionářská smlouva. To, že jsou zájmy generálního partnera i manažersky zajištěny při organizaci závodu, není nijak neobvyklé,“ řekl deníku Insider mluvčí ČP Tomáš Zavoral. Hlavním cílem vstupu nových manažerů je podle něj poskytnout lidem v dostihovém spolku potřebné know how, přispět novým pohledem a v případě potřeby řešit strategické otázky dalšího směřování spolku.

Jinými slovy, Česká pojišťovna si chce pohlídat, aby hodnotu značky Velké pardubické v budoucnu nesrážely podobné krize jako loni, kdy kredit Dostihového spolku Pardubice výrazně poškodilo několik afér od neprůhledného hospodaření a nedostatku finančních prostředků až po špatný technický stav dráhy.

Půl roku trvající jednání se sponzorem vyústila ve zvýšení dotace Velké pardubické o 300 000 korun na 4,8 milionu. Kosmeticky se upravuje také dosavadní název z Velké pardubické České pojišťovny na Velkou pardubickou s Českou pojišťovnou. Stalo se tak v návaznosti na ochrannou známku, která znamená pro město Pardubice klíčový kapitál. Hodnota známek „Velká pardubická“ a „Taxis“ se odhaduje na dvě desítky milionů korun.

Podle informací deníku Insider se výhledově uvažuje o tom, že by dotace slavného dostihu mohla překročit pětimilionovou hranici. Uzavřít dlouhodobější kontrakt než na jeden rok se ale Česká pojišťovna brání.

„Sponzorskou smlouvu podepisujeme vždy jen na další rok, neboť řeší řadu specifických detailů daného ročníku. Detaily následujícího ročníku posuzujeme ve světle hodnocení toho aktuálního,“ řekl Zavoral.

Zdroje z pojišťovny odhadují, že za posledních dvacet let investovala firma do Velké pardubické přes 100 milionů korun.

 

 

Právě se děje

Další zprávy