Telička spoléhá na poradce z USA, kteří dostali do Sněmovny Babiše

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
20. 3. 2014 11:45
Americká agentura, která pomáhala třeba Tonymu Blairovi nebo Billu Clintonovi, není v české politice nováčkem. Před Babišem konzultanti připravovali strategii pro ČSSD v letech 2006, 2008 i 2010
Foto: Tomáš Kunc

Za kulisy událostí – Pomohli Andreji Babišovi k postu ministra financí, teď chtějí zajistit vítězství v eurovolbách Babišově jedničce Pavlu Teličkovi.

Bývalý eurokomisař a lobbista spoléhá v kampani na osvědčený tým poradců včetně bývalého šéfa kreativní agentury Mark/BBDO Petra Topinky nebo experta z americké agentury Penn Schoen Berland (PSB) Alexandra Brauna. Právě oni stáli za loňskou kampaní, která dostala do Sněmovny hnutí ANO.

„S panem Braunem jsme spolupracovali v rámci parlamentních voleb a spolupráce pokračuje. Máme stejný tým, který dělal parlamentní volby,“ potvrdil deníku Insider Andrej Babiš s tím, že pomoci Teličkovi v kontaktní kampani hodlá i on sám.

Americká agentura, která pomáhala třeba Tonymu Blairovi nebo Billu Clintonovi, není v české politice nováčkem. Před Babišem konzultanti připravovali strategii pro ČSSD v letech 2006, 2008 i 2010.

Kolik poradci za své služby dostanou, není jasné. Při poslední kampani pro sociální demokracii si podle Hospodářských novin přišli na osm milionů korun. U hnutí ANO však zatím není rozhodnuto ani o tom, kolik celkem na eurovolby půjde.

„Můj odhad by byl, že se budeme pohybovat mezi 15 a 20 miliony,“ říká sám Telička. Čeká se, kolik peněz se hnutí na poslední chvíli podaří sehnat od sponzorů, a ani ty nemají kandidáti do Evropského parlamentu jisté.

„Záleží na hnutí ANO, co z toho využije pro evropské a co pro komunální volby. Dostáváme se do kontinuální kampaně,“ vysvětlil Telička, proč ohledně peněz panuje ještě značná nejistota.

Kromě týmu poradců zůstane téměř beze změny i samotná kampaň. „Není důvod pro zásadní změnu, jen se přizpůsobujeme tématům,“ dodal Telička. Velkou roli při strategii opět budou hrát analýzy průzkumů, na které se hodně spoléhají právě američtí poradci. Voliči také znovu uvidí billboard z parlamentních voleb s tváří Teličky a Babiše a heslem „Silní doma, silní v Evropě“.

„My jsme s tím v národních volbách přišli až na konci kampaně, trošku už to byla předzvěst toho, co se chystá. Tento vizuál má široké uplatnění a do jisté míry ho využijeme,“ konstatoval Telička.

A Babišova tvář se objeví i při kontaktní kampani. „Chtěl bych v květnu navštívit všechna krajská města. Původně jsem to zvažoval po volbách a nedokončili jsme to ani v lednu, protože už nebyl čas,“ plánuje Babiš.

„Andrej Babiš je klíčovou tváří hnutí. Logicky má svoji značku, svoji hodnotu, ale taky svoji ambici do věcí zasahovat,“ komentoval jeho zapojení Telička.

Lucie Kudláčková

 

Právě se děje

Další zprávy