Fotbalový šéf Pelta chce po České spořitelně kompenzaci

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
4. 3. 2013 12:38
Není tajemstvím, že banka neprodloužila smlouvu, skrze kterou sponzorovala reprezentaci. Ale jak zjistil Insider, Pelta s Českou spořitelnou ještě neskončil. Chce po ní kompenzaci za sponzorské plnění, které fotbal poskytoval i v době, kdy už stará smlouva neplatila a pořád se jednalo o nové.
Foto: Tomáš Kunc

Inside Sport - Nepříjemnost. Tak označuje rozpad tradičního partnerství mezi Českou spořitelnou a Fotbalovou asociací ČR její předseda Miroslav Pelta.

Není tajemstvím, že banka neprodloužila smlouvu, skrze kterou sponzorovala reprezentaci. Ale jak zjistil Insider, Pelta s Českou spořitelnou ještě neskončil. Chce po ní kompenzaci za sponzorské plnění, které fotbal poskytoval i v době, kdy už stará smlouva neplatila a pořád se jednalo o nové. Lapidárně řečeno: logo ČS se na vybavení reprezentantů objevovalo i ve druhé polovině loňského roku, aniž by za to spořitelna zaplatila.

„Od 1. července jsme byli v situaci, že smlouva už nebyla platná, ale pořád se vyjednávalo. Tak jsme učinili určitou dohodu a teď na jejím základě požadujeme nějakou kompenzaci. Obě strany mají svoje představy, ale věřím, že vše směřuje k dobrému konci,“ říká Pelta.

„Mohu vám potvrdit, že v současné době s FAČR jednáme, bližší informace však nyní nemůžeme sdělovat,“ komentovala situaci Klára Pačesová z tiskového oddělení ČS.

Objevily se spekulace, že Česká spořitelna dávala ročně fotbalu 30 milionů korun. „Tolik to nebylo, ale v desítkách milionů jsme se pohybovali. Je to nepříjemnost, šlo o partnera s dobrým brandem,“ komentuje situaci Pelta.

Náhradníka za ČS zatím ve sponzorském poolu nemá. „Tušíme zhruba, po které cestě se vydáme, ale čekám v tomto ohledu na nového generálního ředitele STES,“ řekl Pelta minulý týden Insideru.

Zmíněnou pozici šéfa STES, obchodní a marketingové dceřinky fotbalové asociace, musel na konci roku opustit David Dušek, nahradit by ho měl v nejbližší době, možná už zítra, Luboš Koželuh, který v poslední době pracoval pro Českou poštu. Předtím se etabloval hlavně v hokeji, kde působil jako generální manažer ve Spartě či v Plzni. „Zatím ale nikdo jmenován nebyl,“ reaguje Jaroslav Kolář, mluvčí FAČR.

Nový ředitel STES bude muset řešit i situaci s Gambrinusem, který už za stávajících podmínek smlouvu s fotbalem prodlužovat nechce. „Mají nadále zájem zůstat titulárním sponzorem ligy, ale nechtějí pokračovat tak, jak bylo všechno nastaveno dosud. Chceme jim nabídnout nové produkty. Ta předchozí smlouva trvala deset let, je přežitá, teď se můžeme bavit o nových technologiích, bude možné to portfolio rozšířit,“ naznačuje Pelta.

Stávající smlouva s Gambrinusem platí ještě pro příští fotbalovou sezonu, stejně jako s držitelem vysílacích práv na tuzemskou nejvyšší soutěž, dceřinkou Sazky sázkové kanceláře jménem KPS Media. „Ta smlouva končí za rok a čtvrt. Už probíhají jednání, výchozí pozice českého fotbalu na domácím trhu je dobrá,“ nedělá si s tím hlavu Pelta.

„Doba není jednoduchá, ale mnohé se pochopitelně bude odvíjet od úspěšnosti reprezentace. Když zvládne postup na MS do Brazílie, půjde o ten nejlepší marketing,“ ví Pelta, na jakou mucholapku sponzory přiláká nejsnáze.

Luděk Mádl

 

 

Právě se děje

Další zprávy