Do Česka míří agentura My Travel, konkurovat chce Invii

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
19. 8. 2014 21:47
Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se každou sezonu na trhu objeví několik nových subjektů, řada z nich ale nepřežije ani rok.
Foto: Tomáš Kunc

Byznys - Na český a slovenský trh vstupuje původně polský franšízový koncept My Travel. Nová cestovní agentura v současné době pro zajištění své pobočkové sítě hledá master franšízanta.

A očekávání jsou smělá. Majitel konceptu chce být přímou konkurencí největší tuzemské franšízové agentury Invia, která má v Česku asi stovku poboček.

Podle odhadů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur nemusí být vstup na tuzemský trh pro značku až tak hladký. Řada nováčků totiž nepřežije ani první rok existence.

Investice čtvrt milionu

„Pro zahraniční expanzi jsme si Českou republiku a Slovensko zvolili zejména proto, že oba trhy mají s tím polským mnoho společných znaků. Výhodou je i geografická blízkost,“ zdůvodňuje vstup na český a slovenský trh výkonný ředitel My Travel Damian Ozga.

Prvotním cílem společnosti je podle Ozgy najít partnera, který uvede v Česku i u slovenských sousedů do provozu první pobočku. Ta bude sloužit jako pilotní projekt, který ukáže potenciál obou trhů a přiláká další franšízanty.

„Zájemce o franšízovou licenci by měl mít znalosti z oboru a chuť rozvíjet značku My Travel na českém a slovenském trhu,“ upřesňuje ředitel My Travel.

Na zřízení a vybavení pobočky My Travel budou muset případní franšízanti vynaložit zhruba 240 tisíc korun. K tomu budou každý měsíc odvádět poplatek za informační systémy a marketingovou podporu ve výši 2400 korun.

Lepší než Invia

Pobočky o velikosti 18 až 45 metrů čtverečních by měly vznikat v obchodních centrech nebo na hlavních nákupních ulicích s vysokou koncentrací chodců.

„V případě zájmu o otevření prodejního ostrůvku by se jeho velikost měla pohybovat mezi 15 až 20 metry čtverečními. Pobočka by dále měla mít minimálně dvě přepážky sloužící k obsluze zákazníků,“ pokračuje Ozga.

Podle něj má koncept My Travel potenciál překonat tuzemskou franšízovou jedničku, cestovní agenturu Invia. Kolik poboček chce cestovní agentura v samotném Česku v příštích letech otevřít, ale na dotaz online deníku Aktuálně.cz Ozga nesdělil.

„V České republice má Invia v současné době čtyři vlastní pobočky a asi sto franšíz,“ uvádí pro srovnání marketingový manažer Invie Michal Tůma.

Řada agentur po roce končí

Má skutečně tento koncept šanci v České republice uspět?

Podle tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřiny Petříčkové bude úspěch záležet na tom, jak kvalitní služby a za jakou cenu bude nová agentura nabízet.

„Každou sezonu se objeví několik nových subjektů podnikajících v cestovním ruchu, ať už se jedná o nové cestovní kanceláře, či internetové cestovní agentury. Většina z nich však nepřežije první rok provozu,“ říká Petříčková.

„V tomto směru je velmi důležité, aby daná společnost dodržovala všechny zákonné podmínky pro nabízení zájezdů jiných cestovních kanceláří či organizaci zájezdů vlastních. Konkurence na českém trhu je silná a šanci mají jen ty subjekty, které nabízejí kvalitu za odpovídající cenu,“ dodává.

Cestovní agentura My Travel prodává na polském trhu cestovní služby poskytované různými touroperátory, jako je v Česku známý Neckermann nebo Exim Tours. Mimo to klientům nabízí prodej letenek, autobusových jízdenek i cestovní pojištění.

"V Polsku jsme tak první sítí, která nabízí komplexní cestovní služby," říká Ozga.

Na domácím trhu má My Travel momentálně 65 poboček, z nichž 60 je v rukách franšízantů.

„Naším cílem je mít na konci letošního roku v Polsku osmdesát kanceláří, samozřejmě bez toho, abychom nějak slevili ze svých požadavků na kvalitu poskytovaných služeb,“ uzavírá výkonný ředitel My Travel.

Kateřina Vokurková

 

Právě se děje

Další zprávy