Sledovanost druhého duelu Clintonové s Trumpem byla výrazně nižší. Diváci dali přednost sportu

ČTK ČTK
11. 10. 2016 7:47
Druhou televizní debatu prezidentských kandidátů Hillary Clintonové a Donalda Trumpa sledovalo 66,5 milionu lidí, zatímco tu první vidělo 84 milionů diváků. Nižší sledovanost mohlo zapříčinit i to, že ve stejnou dobu se vysílal populární sportovní pořad Sunday Night Football. Druhá debata se přes nižší televizní sledovanost stala tou vůbec nejdiskutovanější politickou rozpravou v historii Twitteru.
Donald Trump a Hillary Clintonová.
Donald Trump a Hillary Clintonová. | Foto: Reuters

Washington – Druhá televizní debata amerických prezidentských kandidátů – demokratky Hillary Clintonové a republikána Donalda Trumpa – měla výrazně nižší sledovanost než první. Nedělní duel podle agentury Nielsen sledovalo zhruba 66,5 milionu diváků. Sledovanost předchozí debaty, která se konala koncem září, přitom dosáhla rekordních 84 milionů diváků.

Poklesu sledovanosti nezabránil ani poprask kolem videozáznamu z roku 2005 zveřejněného krátce před debatou listem The Washington Post, na kterém Trump vede obscénní řeči o ženách.

Údaje agentury Nielsen nicméně nezahrnují diváky, kteří debatu sledovali přes internet či v barech a restauracích. Druhá debata se navíc konala ve stejnou dobu, kdy se vysílal populární sportovní pořad Sunday Night Football, který podle Nielsenu sledovalo zhruba 15 milionů lidí.

Druhá debata se přes nižší televizní sledovanost stala tou vůbec nejdiskutovanější politickou rozpravou v historii Twitteru. Tato internetová komunitní síť v pondělí uvedla, že uživatelé během 90minutové debaty odeslali přes Twitter více než 17 milionů zpráv týkajících se kandidátského klání, za celý den se pak počet takových tweetů vyšplhal ke 30 milionům.

 

Právě se děje

Další zprávy