Letadlo, které spadlo na horu, zřejmě zradila navigace

Martin Novák Martin Novák
29. 7. 2010 21:00
Středeční nehodu airbusu pákistánské společnosti Airblue nepřežil nikdo ze 152 lidí na plaubě
Foto: Reuters

Islámábád - Hustý déšť a prudké srázy v pohoří Margala brání Hills záchranářům ve vyzvednutí všech těl z místa, kam se ve středu kolem páté hodiny ranní zřítil airbus soukromé společnosti Airblue.

Na palubě stroje bylo 152 lidí, nikdo se nezachránil.

Vyšetřovatelé zatím nedokážou odpovědět na otázku, proč piloti minuli letiště Benázir Bhuttové v Islámábádu, kde měli přistát, a pokračovali v letu do pohoří, kde se stroj zřítil. Pákistánský deník Dawn s odvoláním na zdroje z řad vyšetřovatelů uvádí, že možnou příčinou mola být porucha na navigačních přístrojích. 

První výsledky ale nazančují, že vinu může nést i kontrolní věž islámábádského letiště, která posádku stroje Airblue neupozornila na to, že letí jinam.

 

"Mohlo se jednat o kombinaci obou faktorů. Zjevně nastala chyba v komunikaci," řekl nejmenovaný zástupce deníku.

Letoun řídil zkušený pětašedesátiletý pilot Parvíz Ikbál Čaudrí, který měl nalétáno mnoho hodin. Druhý pilot byl prý ale začátečník.

Foto: Reuters

Airbus přistával za hustého deště krátce před desátou hodinou ráno. Posádka nevyslala žádný nouzový signál, ani nehlásila žádné problémy.

Letoun byl osm let starý a podle mluvčího společnosti Airblue nikdy neměl žádnou závadu.

Černé skříňky se zatím v obtížně přístupném terénu nepodařilo najít, na místě v troskách zůstávají i ostatky desítek pasažérů. Dosud bylo identifikováno jen 59 obětí.

Jde o nejhorší pákistánskou leteckou nehodu od roku 1992, kdy stroj státní společnosti Pákistán Airlines nezvládl přistání v nepálském Káthmándú a na palubě zahynulo 167 lidí.

 

 

 

Právě se děje

Další zprávy