Radlická radiála i moderní řídicí centrum. Podívejte se, do čeho chce Praha investovat

Marek Pokorný Marek Pokorný
Aktualizováno 25. 11. 2016 5:37
Hlavní město chce po letošní stagnaci opět začít více investovat do nových dopravních staveb. Zatímco zahájení stavby metra D je stále nejisté, vedení města nyní rozhodlo o tom, že napne své síly do pokračování Blanky – tedy dokončení vnitřního Městského okruhu. Na metro D si sice také vyčlenilo pro příští rok 800 milionů, ale prakticky všechny padnou na výkupy pozemků. V grafice se podívejte, jaké zásadní stavby hlavní město připravuje a v jakém jsou stavu. Na dopravu má jít největší část rozpočtu, celkem 18,5 miliardy korun. Drtivou většinu, 14,9 miliardy korun, ale spolknou dotace veřejné dopravy – tedy dopravního podniku a příměstských železnic.
Takto by mělo vypadat Metro D dle projektantů z Metroprojektu
Takto by mělo vypadat Metro D dle projektantů z Metroprojektu | Foto: METROPROJEKT Praha a. s.

Metro D

Největší sumou, se kterou rozpočet počítá na investice v dopravě, je 800 milionů korun pro metro D. Tato suma není určena na stavbu, ale výkupy pozemků. Právě kvůli nim totiž příprava nové trasy metra D již delší dobu stojí. Město se nyní snaží urychlit práce tím, že rozdělí stavbu na dva díly – jako první začne razit tunel, samostatně pak vysoutěží zakázku na stavbu stanic. Projektanti nyní zjišťují, zda je to možné. Není přitom vyloučeno, že nakonec bude jezdit metro jen z konečné na konečnou, protože stanice na trase nebudou hotové. Starostové městských částí na trase to ale označují za nesmysl.

Metro D bez stanic je katastrofický scénář. Rozhodl jsem se, že půjdu s kůží na trh, říká náměstek

 

Právě se děje

Další zprávy