reklama
 
 

Podáme žalobu na Rencar a vybereme nového partnera na reklamu, říká ředitel dopravního podniku

23. 9. 2016
Dopravní podnik hlavního města Prahy podá kvůli reklamní agentuře Rencar žalobu, protože se brání vypovězení smlouvy na pronájem reklamních ploch v pražské hromadné dopravě. Společnost měla uzavřený kontrakt na dvacet let a dopravní podnik ho vypověděl letos na jaře. Největší městská firma v Česku, která zaměstnává více než deset tisíc lidí, zároveň brzy vypíše výběrové řízení. "Z něho vzejde nový partner dopravního podniku na využití reklamních ploch společnosti," řekl Aktuálně.cz generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar.
Hlavní zprávy

Praha – Novému vedení pražského dopravního podniku došla trpělivost a rozhodlo se definitivně vypořádat s velmi nevýhodnou smlouvou se společností Rencar. Firma měla uzavřenou smlouvu na pronájem reklamních ploch v pražské hromadné dopravě téměř dvacet let a dopravní podnik ji vypověděl letos na jaře.

Rencar však vypovězení smlouvy stále rozporuje a snaží se ho zvrátit. Nového ředitele dopravního podniku tyto tahanice už ale nebaví a v dohledné době kvůli tomu podají žalobu.

"Pokud nebude možné dosáhnout dohody s Rencarem na ukončení užívání reklamních ploch, budeme je žalovat," řekl Aktuálně.cz generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Největší městská firma v Česku, která zaměstnává více než deset tisíc lidí, zároveň brzy vypíše výběrové řízení. "Z něho vzejde nový partner dopravního podniku na využití reklamních ploch společnosti," dodal Gillar.

Smlouva mezi Rencarem a dopravním podnikem na reklamu v městské hromadné dopravě je stará už dvacet let a její platnost měla vypršet až v roce 2031. Dohoda byla kromě přehnané doby trvání navíc značně nevýhodná.

Podnik na smlouvě ročně vydělával zhruba 50 milionů, reklamní společnost ale na pronájmu získávala daleko víc. Šlo o zhruba 150 milionů ročně.

O smlouvu s firmou Rencar, jejímž třetinovým vlastníkem je sám dopravní podnik, se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy dopravního podniku a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal také žalobu.

autor: Lukáš Prchal

reklama
     
reklama
reklama

Praha

komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama