BigBoard chce s Prahou společnou firmu Pražská reklama

7. 1. 2015 17:10
Dělily by se pak o zisk a Praze by navíc reklamní společnost platila nadále nájem z pozemků pod billboardy.
Billboard, který odstartoval celý spor.
Billboard, který odstartoval celý spor. | Foto: Svaz provozovatelů venkovní reklamy

Praha - Reklamní firma BigBoard navrhla Praze založit akciovou společnost Pražská reklama (PR), v níž by měly podíl a své zástupce ve vedení BigBoard i město.

Dělily by se pak o zisk a Praze by navíc reklamní společnost platila nadále nájem z pozemků pod billboardy. Vyplývá to z dopisu, který firma poslala magistrátu. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) prý dopis zatím nečetla.

Spor kvůli šesti metrům

BigBoard se loni dostal do sporu s městem kvůli novým pražským stavebním předpisům, které zakazují reklamu nad šest metrů čtverečních. Firma tehdy spustila kampaň proti exprimátorovi Tomáši Hudečkovi.

"Dopis jsme dali na podatelnu magistrátu v úterý 6. ledna, a to pro paní primátorku Adrianu Krnáčovou i ostatní radní. Pro Prahu by společný projekt byl výhodný, v řadě světových měst takové modely dobře fungují," řekl šéf BigBoardu Richard Fuxa.

V nové firmě by mělo podle BigBoardu město podíl a své zástupce v dozorčí radě i představenstvu. BigBoard by do společného podniku vložil reklamní nosiče, které jsou na městských pozemcích, Praha by do firmy vložila tyto pozemky.

BigBoard by se dále o staral o nosiče a společná firma by odstraňovala i černou reklamu. "Část výdělku by šla do fondu, z kterého by nelegální reklama byla odstraňována," uvedl Fuxa.

Obřích billboardů víc nebude

Podle Fuxy by se v Praze nezvýšil počet obřích billboardů. "Naopak by je Praha mohla regulovat," tvrdí. Firma BigBoard by existovala dál vedle PR a podnikala by na soukromých pozemcích.

"Na městských by billboardy provozovala právě nově založená akciová společnost," dodal.

Jak se k nabídce Praha postaví, není zatím jasné. "Dopis jsem zatím ještě neviděla. Až se s ním seznámí a až jej projednám s kolegy, pak k němu zaujmeme stanovisko," uvedla Krnáčová.

Mediální kampaň proti Hudečkovi

BigBoard před říjnovými volbami spustil silnou mediální kampaň, v níž kritizoval Hudečka, který stavební předpisy prosadil a obhajoval.

Pokud nebudou předpisy zrušeny, hrozil BigBoard arbitráží. Nové stavební předpisy naopak přivítala odborná veřejnost a developeři.

Pražské stavební předpisy v červenci schválila rada hlavního měst a v účinnosti jsou od loňského 1. října. Ministerstvo pro místní rozvoj se je však nyní chystá kvůli několika chybám zrušit. Město tak chce začít chystat nové znění.

 

Právě se děje

Další zprávy