Fakulta v Plzni bude přijímat podle výsledků maturity

ČTK ČTK
12. 1. 2012 12:00
Výsledek státní zkoušky bude vstupem na pedagogickou fakultu pro zájemce o češtinu
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: ČTK

Plzeň - Pedagogická fakulta v Plzni začne už letos přijímat první uchazeče do některých oborů podle výsledků státní maturity.

Škola nedávno zcela opustila přijímání na základě testů společnosti Scio. Zatím je jasné, že výsledek maturity bude vstupem na fakultu pro zájemce o češtinu, o ostatních oborech se jedná.

Jisté je také to, že u tělovýchovných a hudebních oborů zůstanou talentové zkoušky, řekla proděkanka fakulty Jana Vaňková.

"Domníváme se, že pokud absolvent střední školy zvládne vyšší stupeň maturity, je u něj základní vstup kvalitní," uvedla Vaňková. Podle ní jde zatím o pilotní projekt. Pedagogická fakulta, která má přes 3000 studentů, postupně vyzkoušela několik modelů přijímacího řízení.

Testy Scio prý prošli i studenti, kteří nezvládali základní úkoly

"Původně si každá katedra, každý obor, připravovaly své testy. To mělo některá negativa, ne vždy se například podaří do testu promítnout nejaktuálnější tematiku na střední škole," uvedla Vaňková. Asi před pěti lety začala fakulta přijímat na základě výsledků testů společnosti Scio.

Už v roce 2010 ale tuto metodu odmítla katedra historie, jež se vrátila k vlastním oborovým testům. Podle pedagogů z katedry přišli na základě testů Scio studenti s nižšími nároky na své studijní výsledky, byli nevyhranění, nebyli schopni plnit ani elementární úkoly.

Podobný krok jako katedra historie v tu dobu začala zvažovat i další pracoviště fakulty. Vloni zpět k vlastním přijímacím zkouškám přešla kompletně celá fakulta.

Podle děkanky Jany Coufalové nyní vstupuje do hry nový činitel, a to výsledek státní maturity. "Chceme zjistit, který z těch vstupů nejlépe predikuje studijní úspěšnost studenta a který by byl třeba i v doplnění s dalšími metodami vhodný pro jednotlivé typy studia u nás," uvedla.

Mezi další metody by podle ní mohlo patřit i zjišťování osobnostních vlastností uchazeče. "Ty jsou při studiu učitelství hodně důležité," dodala.

Pomoci odhalit, jaký typ přijímacího řízení přivádí do lavic nejlepší studenty, mají fakultě i některé analýzy. Jedna z nich se snaží například zjistit, zda uchazeč, jenž byl dobrý v testu studijních předpokladů, byl dobrý i během studia.

 

Právě se děje

Další zprávy