Liberec - Dopravu v Libereckém kraji komplikuje sníh a náledí. Problémy jsou hlášeny hlavně na Českolipsku, kde se na hlavních silnicích I/9 a I/13 tvoří náledí a sněhové jazyky a na silnicích se tvoří dlouhé kolony.
Problémy mají desítky kamionů, které uvízly na silnicích. V oblasti Okrouhlé a také na Práchni dohlíží na dopravu policie.
Problémy jsou ale i v ostatních částech kraje, přibývá dopravních nehod, většinou jsou ale bez zranění. Spadlé stromy uzavřely silnici třetí třídy Jestřabí - Křížlice na Semilsku. Cestu vyčistí silničáři až ve čtvrtek.
Motorák vykolejil, provoz zastaven
Problémy jsou i na železnici. Na Frýdlantsku u Jindřichovic pod Smrkem najel před 20:00 motorový osobní vlak do spadlého stromu a vykolejil. "Zraněna při tom byla 17letá dívka," uvedl ředitel Zdravotnické záchranné služby Libereckého kraje Stanislav Mackovík.
Kvůli špatnému počasí a nesjízdnému terénu nemůže na místo startovat vrtulník a záchranáři se tam musí i s vybavením složitě dostávat sněhem a závějemi. Ani České dráhy zatím nedokážou říct, kdy bude provoz na trati obnoven.
V Libereckém kraji stále intenzivně sněží a fouká silný vítr. Sypače a pluhy tak nemají šanci sníh z vozovek odklidit. Dopravu komplikuje snížená viditelnost, na otevřených úsecích se tvoří sněhové jazyky.
V kolonách váznou i silničáři
I na hlavních tazích leží ujetá vrstva sněhu a silnice kloužou. Na silnicích nižších tříd leží zledovatělá vrstva ujetého sněhu. Silničáři radí na silnice nevyjíždět, pokud to není nutné.
Teploty v kraji klesly vlivem inverze na některých místech až k 13 stupňům pod bodem mrazu, což snižuje účinnost chemického posypu, a silnice proto mohou namrzat. "Hlavně na mostech by si měli dávat motoristé pozor," varoval hlavní dispečer Krajské správy silnic Libereckého kraje Pavel Pospíšil.
Silničáři mají v terénu všechnu dostupnou techniku, i sypače ale často váznou v kolonách.
Krajská správa silnic zajišťuje údržbu bezmála 2500 kilometrů silnic na území kraje, z toho jen třetina je udržována chemicky. Zcela bez údržby je 83 kilometrů komunikací. Jde ale většinou o málo využívané cesty třetí třídy, po nichž nejezdí veřejná doprava.
Zcela uzavřena je pro dopravu silnice kolem přehrady Souš, která spojuje Jablonecko a Frýdlantsko. Důvodem je ochrana zdroje pitné vody, z něhož jsou zásobovány tisíce obyvatel Liberecka a Jablonecka.