Dělníci v kolínské TPCA si polepší. Mzda jim letos vyroste o 1750 korun

ČTK ČTK
24. 1. 2018 15:19
Průměrná mzda na dělnických pozicích postupně vzroste na 34 500 korun. Navíc dostávají tarifní zaměstnanci průměrně 4000 korun prostřednictvím benefitů.
Dělník si v kolínské TPCA letos polepší.
Dělník si v kolínské TPCA letos polepší. | Foto: TPCA

Kolín - Zaměstnanci kolínské automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) si v příštích dvou letech polepší na platech celkem o 16 procent. Pro letošní rok vzroste mzda na dělnických pozicích a související prémie o 1750 korun, od 1. ledna 2019 pak o dalších 1900 korun.

Zaveden bude také nový příplatek za standardní sobotní výrobní směnu 800 Kč. Vedení automobilky se na tom dnes dohodlo s odborovými organizacemi, skončilo tak kolektivní vyjednávání. ČTK to řekl mluvčí TPCA Marek Hovorka.

Součástí dohody je také nový systém firemního bonusu, který bude odstupňován podle pozice zaměstnance. Celkový průměrný příjem výrobního operátora tak vzroste postupně o více než 4000 korun, což je více než 16 procent.

Průměrná mzda na dělnických pozicích postupně vzroste na 34 500 korun. Navíc dostávají tarifní zaměstnanci v průměru 4000 Kč prostřednictvím benefitů.

"Jsme rádi, že jsme dospěli k dohodě, která našim zaměstnancům přinese zvýšení jejich životní úrovně a zároveň díky dvouletému období trvání kolektivní smlouvy jistotu a stabilitu. Za velmi důležitý bod považuji nalezení rovnováhy mezi životní úrovní zaměstnanců a prosperitou společnosti," řekl prezident TPCA Koreacu Aoki.

"Vždycky to může být více, ale vzhledem k situaci, jaká je v TPCA a jaká je obecně u nás, tak si myslím, že ta dohoda je dobrá," řekl ČTK předseda odborové organizace KOVO Ivo Navalaný.

Nová kolektivní smlouva bude podepsána do 31. prosince 2019. Ve společnosti TPCA pracuje zhruba 2700 lidí a firma je jedním z největších exportérů v České republice a zároveň největším zaměstnavatelem kolínského regionu. Automobilka vyrábí malé vozy značky Peugeot, Citroën a Toyota.

Kapacita závodu je 330 000 vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009. Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu loni TPCA snížila produkci o desetinu na 199.078 vozidel.

Kolektivní vyjednávání o výši platů je v současnosti v plném proudu také v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto. Odbory požadují růst platů o více než deset procent.

 

Právě se děje

Další zprávy