Bezstarostný klient
"Bezstarostný" klient si nechává zasílat výpisy poštou, jednou za měsíc vybere peníze na pobočce své banky (5000 Kč), jednou z bankomatu své banky (3000 Kč), dvakrát v měsíci se staví i u bankomatu konkurenčních bank (výběry po 1000 Kč) a dvakrát v roce vybere i z bankomatu v cizině (po 3000 Kč). Za měsíc má dvě příchozí platby a pět odchozích plateb, z toho jednu zadanou na pobočce a zbylé přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků šestkrát měsíčně, celkem za 4800 korun. Na účtu má nastaveno jedno inkaso měsíčně, jednou za rok změní v pobočce nastavení trvalého příkazu. Měsíční obrat na účtu má 25 tisíc korun a průměrný zůstatek na účtu je 70 tisíc korun.
Měsíční náklady "bezstarostného" klienta
- Equa bank (Běžný účet) - 22,7 Kč
- Air Bank (Malý tarif) - 35,8 Kč
- Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 68,7 Kč
- Fio banka (Osobní účet) - 103,3 Kč
- UniCredit Bank (UKonto) - 122,8 Kč
- Sberbank (Optimal) - 178,7 Kč
- Waldviertler Sparkasse (Osobní účet) - 198 Kč
- Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet) - 222,5 Kč
- Poštovní spořitelna (Osobní účet) - 231,2 Kč
- ČSOB (Plus konto) - 236,2 Kč
- Komerční banka (Můj účet) - 260,3 Kč
- Moneta Money Bank (Genius Free & Flexi) - 260,8 Kč
- Oberbank (Žirokonto) - 311 Kč
- Česká spořitelna (Osobní účet II) - 325,3 Kč
- Expobank (Expo Active) - 329,8 Kč
Poznámka: U Zuno ani mBank nelze podávat příkazy v klasické "papírové" podobě na pobočkách, proto u tohoto typu klienta nejsou ve srovnání. Zuno pobočky nemá, mBank na nich příkazy nepřijímá.
Definice klienta: Bezstarostný, lehkomyslný, klient produktivního věku, který nemá zájem o bankovní nabídku ani o nastavení svých služeb. Se záležitostmi ohledně svých financí chce trávit co nejméně času, ideální je pro něj je vůbec neřešit. Vzhledem k poměrně dobrému finančnímu zajištění neřeší výši poplatků ani úspornost svého jednání při využívání bankovních služeb. Od své banky vyžaduje maximální jednoduchost a takzvanou "uživatelskou přívětivost", nepotřebuje detailní přehled o bankovních produktech. K platbám využívá bezhotovostní i hotovostní způsob úhrady, s bankou komunikuje jak osobně - na pobočce, tak prostřednictvím elektronického bankovnictví.