Velké porovnání bank. Projděte si nejvýhodnější účty pro různé typy klientů

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
8. 8. 2016 15:30
O tom, kde dostanete nejlepší bankovní účet, nerozhodují jen ceníky bank, ale také vaše chování, ukazuje nová analýza.

Bezstarostný klient

"Bezstarostný" klient si nechává zasílat výpisy poštou, jednou za měsíc vybere peníze na pobočce své banky (5000 Kč), jednou z bankomatu své banky (3000 Kč), dvakrát v měsíci se staví i u bankomatu konkurenčních bank (výběry po 1000 Kč) a dvakrát v roce vybere i z bankomatu v cizině (po 3000 Kč). Za měsíc má dvě příchozí platby a pět odchozích plateb, z toho jednu zadanou na pobočce a zbylé přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků šestkrát měsíčně, celkem za 4800 korun. Na účtu má nastaveno jedno inkaso měsíčně, jednou za rok změní v pobočce nastavení trvalého příkazu. Měsíční obrat na účtu má 25 tisíc korun a průměrný zůstatek na účtu je 70 tisíc korun.

Měsíční náklady "bezstarostného" klienta

  • Equa bank (Běžný účet) - 22,7 Kč
  • Air Bank (Malý tarif) - 35,8 Kč
  • Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 68,7 Kč
  • Fio banka (Osobní účet) - 103,3 Kč
  • UniCredit Bank (UKonto) - 122,8 Kč
  • Sberbank (Optimal) - 178,7 Kč
  • Waldviertler Sparkasse (Osobní účet) - 198 Kč
  • Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet) - 222,5 Kč
  • Poštovní spořitelna (Osobní účet) - 231,2 Kč
  • ČSOB (Plus konto) - 236,2 Kč
  • Komerční banka (Můj účet) - 260,3 Kč
  • Moneta Money Bank (Genius Free & Flexi) - 260,8 Kč
  • Oberbank (Žirokonto) - 311 Kč
  • Česká spořitelna (Osobní účet II) - 325,3 Kč
  • Expobank (Expo Active) - 329,8 Kč
Poznámka: U Zuno ani mBank nelze podávat příkazy v klasické "papírové" podobě na pobočkách, proto u tohoto typu klienta nejsou ve srovnání. Zuno pobočky nemá, mBank na nich příkazy nepřijímá.

Definice klienta: Bezstarostný, lehkomyslný, klient produktivního věku, který nemá zájem o bankovní nabídku ani o nastavení svých služeb. Se záležitostmi ohledně svých financí chce trávit co nejméně času, ideální je pro něj je vůbec neřešit. Vzhledem k poměrně dobrému finančnímu zajištění neřeší výši poplatků ani úspornost svého jednání při využívání bankovních služeb. Od své banky vyžaduje maximální jednoduchost a takzvanou "uživatelskou přívětivost", nepotřebuje detailní přehled o bankovních produktech. K platbám využívá bezhotovostní i hotovostní způsob úhrady, s bankou komunikuje jak osobně - na pobočce, tak prostřednictvím elektronického bankovnictví.

 

Právě se děje

Další zprávy