Jiří Hovorka
8. 8. 2016 15:30
O tom, kde dostanete nejlepší bankovní účet, nerozhodují jen ceníky bank, ale také vaše chování, ukazuje nová analýza.
Šetřivý klient
"Šetřivý" klient chce elektronické výpisy, jednou měsíčně vybírá z bankomatu své banky (3000 Kč). Za měsíc má jednu příchozí platbu a čtyři odchozí platby přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků čtyřikrát měsíčně, celkem za 3200 korun. Měsíční obrat na účtu má 15 tisíc korun a stejný je i jeho průměrný zůstatek.
Měsíční náklady "šetřivého" klienta
- ČSOB (Plus konto) - -0,1 Kč
- Equa bank (Běžný účet) - -0,1 Kč
- Moneta Money Bank (Genius Free & Flexi) - -0,1 Kč
- Poštovní spořitelna (Online účet) - -0,1 Kč
- Sberbank (Aktiv) - -0,1 Kč
- UniCredit Bank (UKonto) - -0,1 Kč
- Air Bank (Malý tarif) - 0 Kč
- Fio banka (Osobní účet) - 0 Kč
- mBank (mKonto) - 0 Kč
- Zuno Bank (Účet Plus) - 0 Kč
- Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 1,1 Kč
- Komerční banka (Můj účet) 24 Kč
- Waldviertler Sparkasse (Osobní účet) - 57,9 Kč
- Oberbank (Žirokonto) - 69 Kč
- Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet) - 71,9 Kč
- Česká spořitelna (Osobní účet II) - 92,9 Kč
- Expobank (Expo Active) - 149 Kč
Definice klienta: Informovaný, má přehled o nabídce bank a zejména cenách, které nabízí. Svůj běžný účet využívá spíše méně, platby však provádí výhradně bezhotovostním způsobem, právě kvůli výhodnějšímu zpoplatnění o kterém má přehled. V komunikaci s bankou se spokojí s elektronickým přístupem, návštěvu na pobočce ani osobní přístup bankéře nevyžaduje. Jeho hlavním požadavkem směrem k bance je levnost nabídky. Nechce platit více, než musí, proto hledá vždy cenově nejvýhodnější nabídku.