Sazka spouští levnější volání. Propojí ho s loterií

Jan Klesla, HN
10. 2. 2014 10:55
Společnost vlastněná skupinou KKCG miliardáře Karla Komárka sází i na síť 7000 terminálů
ilustrační foto.
ilustrační foto. | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Největší česká loterijní společnost Sazka spustí už v nejbližších dnech svého virtuálního operátora. A jako první v Evropě ho spojí s loterií, kde se budou losovat telefonní čísla a jejich držitelé vyhrávat.

Hospodářským novinám to potvrdil zdroj z blízkosti společnosti, jenž si nepřál být jmenován.

Kromě běžných mobilních služeb má být právě loterie, která se nemusí omezit jen na Sazkamobil, hlavním trumfem, jak chce firma proniknout na trh. V Česku přitom funguje už přes padesát virtuálních operátorů.

Do oficiálního zveřejnění ale společnost nechce své plány upřesnit. „O startu Sazkamobilu média spekulují už měsíce. My ale spekulace nekomentujeme," říká mluvčí Václav Friedmann.

Šéf Sazky Robert Chvátal již dříve v Hospodářských novinách avizoval spuštění operátora začátkem roku 2014. Losování čísel tehdy sice nepotvrdil, ale ani nevyvrátil: „Mobilní operátor Sazky by měl ukázat, že věříme v prolínání světa konektivity a hraní, protože ze světa hraní pocházíme," uvedl.

Komárek sází na síť terminálů

Společnost vlastněná skupinou KKCG miliardáře Karla Komárka mladšího sází navíc i na síť téměř sedmi tisíc terminálů, které fungují také jako dobíjecí stanice pro předplacené karty. S touto výhodou by se Sazka mohla stát jedním z největších „virtuálů".

Už dnes lze v terminálech koupit kredit všech tří mobilních operátorů, a navíc i karet Bleskmobil a Mobil.cz, které patří pod Telefóniku a T-Mobile a společně drží většinu virtuálního trhu.

Velká šance pro Vodafone

Důležitým projektem by mohl být Sazkamobil i pro Vodafone, v jehož síti startuje. Nejmenší z české mobilní trojice otevřel dveře novým konkurentům jako poslední a opravdu významný partner mu zatím chybí.

„Sazka se svou rozsáhlou maloobchodní sítí a vysoce loajálními zákazníky má všechny předpoklady stát se jedním z významných virtuálních operátorů," říká mluvčí Vodafone Markéta Kuklová.

Prostor na trhu přitom nejspíš stále existuje. Podíl virtuálních operátorů u nás nyní představuje jen něco přes čtyři procenta, zatímco například v Británii je skoro trojnásobný a v sousedním Německu dosahuje dvaceti procent.

Čtěte více v dnešních Hospodářských novinách.

 

Právě se děje

Další zprávy