ČEZ útočí na konkurenci: Jsme levnější

kst
16. 1. 2008 10:15
Úspor se dočká většina klientů konkurence

Praha - V pondělí zahájil energetický gigant ČEZ masivní reklamní kampaň. Jejím cílem je získání nových zákazníků, terčem se nepokrytě stala konkurence. Firma ve své kampani tvrdí, že "NejsmE.ONi." a "NePREplácejte účty." Útočí tak na své konkurenty E.ON a Pražskou energetiku a tvrdí, že ve srovnání s oběma prodejci elektrické energie je levnější.

ČEZ podle vlastního srovnání tvrdí, že je v 86 procentech případů levnější než PRE a ve 100 procentech než E.ON u tzv. jednotarifních zákazníků, kteří používají energie pro svícení, vaření a provoz domácích spotřebičů.

Ke změně stačí malá úspora

U dvoutarifních zákazníků, kteří používají energii i pro bojlery a akumulační vytápění, je to okolo 50 procent u PRE a 100 procent E.ON.

"Myslíme si, že změna dodavatele se pro klienta stává zajímavou v momentě, kdy uspoří 2 až 3 procenta", říká Alan Svoboda obchodní ředitel ČEZ. "Kvůli našemu levnějšímu programu Basic přešly desítky tisíc uživatelů".

ČEZ pro svou kampaň srovnával nejběžnější tarif s distribuční sazbou D02d, kde jeho cena vyjde letos nejlevněji. "Kampaň už má ohlas - tisíce volajících do Call centra," řekl dnes na tiskové konferenci Bohumil Mazač, šéf prodeje ČEZ.

Pro běžného zákazníka vychází tento tarif u ČEZ při spotřebě 2,2 megawatthodiny za rok levněji o necelých tři sta korun při srovnání s E.ON a o více než 500 korun v porovnání s PRE.

"K tomu je třeba dodat, že čím víc zákazník spotřebuje, tím větší je pak jeho úspora při porovnání mezi námi a konkurencí," uvedl Vladimír Vokroj z ČEZ Prodej.

Cena kampaně? Neřekneme

Konkurence ale upozorňuje, že takové tvrzení nelze zobecnit, protože se týká jen vybraných tarifů.

"Kampaň ČEZ vychází z jediné sazby," uvedl mluvčí Pražské energetiky Petr Holubec.

Porovnat ceny konkurence mohou lidé i firmy prostřednictvím kalkulačky na webu Energetického regulačního úřadu, obdobný formulář na svých stránkách umístil i samotný ČEZ.

Média spekulovala, že probíhající agresivní kampaň vyšla polostátní energetický gigant na 20 milionů korun. "Konkrétní sumu nebudeme sdělovat a není to ani možné, protože je více variant, jak bude kampaň pokračovat. Tudíž není konečná suma ani dopočítatelná. Kampaň vyjde ale poměrně levně také s ohledem na to, že média jsou na počátku roku levnější," uvedl Svoboda.

Pro své klienty chystá ČEZ ještě další novinky. "Zvažujeme také, že by drobní klienti mohli mít podobnou možnost jako velcí individuální zákazníci. Tedy zvolit si tarif s delším fixováním ceny, než je jedn rok," řekl Svoboda.

Přechod o jednoho dodavatele k jinému však není úplně jednoduchý. I když se klient rozhodne, že je pro něj nová nabídka výhodnější, musí počkat na změnu do skončení výpovědní lhůty. Ta je od jednoho měsíce po půl roku.

Porovnání s konkurencí. Podívejte se:

Foto: Aktuálně.cz
Cenová srovnání ČEZ vs PRE
Foto: Aktuálně.cz

Cenová srovnání ČEZ vs E.ON

 
 

Právě se děje

Další zprávy