Klienti České spořitelny opět dostali podvodné emaily

kst
10. 1. 2008 12:15
Podruhé během týdne přišel klientům ČS podvodný email
Foto: Ondřej Besperát

Praha - Další podvodný email s žádostí o bezpečnostní údaje obdrželi klienti České spořitelny. Během několika dní je to už druhý pokus o phishing, který banka zaznamenala.

Zpráva je psaná těžko srozumitelnou češtinou a může budit dojem, že byla odeslána z e-mailové adresy České spořitelny. Zároveň obsahuje link na údajné stránky České spořitelny a vyzývá k obnovení služby SERVIS 24 Internetbanking.

Samotné oslovení klientů napovídá tomu, že nemůže jít o dopis z banky. Cílem podvodného e-mailu je získat klientské číslo a heslo adresáta (identifikační a autentizační údaje) a pokusit se následně o jejich zneužití.

"Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílala - s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení", vysvětlila Kristýna Havligerová, tisková mluvčí ČS.

Před podobnou zprávou, avšak s prvky azbuky, již banka varovala 6. ledna.

"Nemáme informace o tom, že by kdokoli z klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen", řekla pro deník Aktuálně.cz Havligerová. "Přitom se nám ozvala asi stovka klientů, kteří email obdrželi."

Foto: Ondřej Besperát
Více o problému phishingu
Klienti České spořitelny se stali terčem podvodníků
 

Právě se děje

Další zprávy