Přidali položku a člověk přestal zvládat. Úspěch s kávou je dohnal k digitalizaci

BeNative BeNative - za podpory: Mastercard
13. 12. 2022 16:33
Milují kávu, a tak se jí věnují od rána do večera. Provozují pražírnu výběrové kávy, dvě kavárny a velkoobchod. S přibývajícími zákazníky se však ukázalo, že se nedá provoz uřídit ručně a začali pátrat, jak některé části digitalizovat. Dobrá rada od zkušeného odborníka může nastartovat raketový růst malých firem.
Foto: Mastercard

Dos Mundos znamená ve španělštině "Dva světy". Manželé Adéla a Lukáš Zugarovi vybrali tento název proto, že se v jejich pražírně setkává svět zelené kávy se světem kávy pražené. Pro španělský název se rozhodli kvůli tomu, že ve velké části zemí, kde se káva pěstuje, se mluví právě tímto jazykem. Práci s kávou milují a svůj byznys chtějí dál rozvíjet.

Společně provozují pražírnu výběrové kávy a také dvě kavárny v Praze, mají velkoobchod a prostřednictvím e-shopu dodávají své produkty i dalším zákazníkům. Firma se úspěšně rozrůstá, proto jim času na "manuální" řízení byznysu zbývá stále méně.

"Zapojení digitálních nástrojů považujeme za nezbytné pro další expanzi našeho podnikání. Chceme implementovat individualizovaný systém zákaznické databáze, který by nám pomohl automatizovat objednávky a vyřizování fakturace," představují své plány Zugarovi.  I proto je pro ně velmi dobrým partnerem společnost Mastercard, respektive její program Strive Czechia na podporu drobných podnikatelů.

"Pro nás nastupuje otázka úpravy automatizovaných procesů při změně velikosti firmy. Tedy vždy, když přidáme pobočku či sklad nebo se v nějaké oblasti našeho podnikání zvětšíme nad určitou hranici. A člověk, který za ni zodpovídá, ji přestane sám zvládat," říká Lukáš Zugar. Aktuálně právě on v Dos Mundos řeší nejvíce digitalizaci velkoobchodu. 

Foto: Mastercard

S rostoucí klientelou přijali další dva lidi - jednoho pro administrativní podporu a druhého pro region Moravy. "V tuto chvíli tedy potřebujeme systém, kde budou všichni tři zaměstnanci online sdílet objednávky, přehled skladu a komunikaci s klienty. Snažíme se tedy najít a implementovat systém CRM, který by si rozuměl i se současnými pokladními systémy na pobočkách a správou e-shopu a skladu," upřesňuje Zugar.

Dobrého partnera pro své podnikání našli ve společnosti Mastercard a jejím programu Strive Czechia. Jeho hlavním cílem je totiž pomoc malým podnikům s přístupem k centralizovaným zdrojům podpory digitalizace, což jim umožní ve stále více digitální ekonomice dlouhodobě prosperovat.

"Z dlouholetého působení Mastercard na českém trhu víme, že se u českých živnostníků a nejmenších firem nemusíme obávat o nadšení pro nové technologie a chuť inovovat. Důležité je usnadnit jim cestu k potřebným nástrojům," říká Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Strive Czechia vytváří interaktivní webovou platformu, která poskytuje přístup k relevantním informacím, digitálním nástrojům i kvalitnímu mentoringu. Partnerské společnosti z finanční sféry vytvoří produkty speciálně upravené pro potřeby mikro a malých podniků v Česku. Mimochodem anglický výraz "strive" můžeme do češtiny přeložit jako usilovat či snažit se.

Foto: Mastercard

"Doposud jsme hledali nová řešení nejčastěji na webu anebo jsme se ptali podobně velkých spřízněných podnikatelů, jaká řešení používají oni. Na sociálních sítích také fungují oborové skupiny, kde podnikatelé podobná témata denně probírají. Člověk tak může vidět poměrně rychlou zpětnou vazbu na svoje nápady," konstatuje Adéla Zugarová. Takový sběr informací je však poměrně pracný, proto vítají profesionální podporu od zkušených odborníků, které se jim v nově rozjetém programu dostane.

Účastníci v něm pojmenují konkrétní situace, které ve svém podniku řeší, a pod odborným vedením budou hledat vhodná řešení. Projekt podpoří potřebné systémové změny, sdílení a přenos zkušeností a celkový rozvoj podnikatelského ducha v ČR. 

"Těšíme se na propojení a zkušenosti podnikatelů nejen z gastronomie a kavárenství s automatizací a digitalizací. Věřím, že získáme zkušenosti a přehled o nových aplikacích a digitálních řešeních. Sami nemáme kapacitu hlídat, co nového se kde vytvoří a mohlo být vhodné použít," říká Adéla Zugarová. "Říkáme si také, že by velcí poskytovatelé digitální řešení mohli přijít s vylepšením svých nástrojů na míru malých a mikro podniků," dodává Lukáš Zugar.

 

Právě se děje

Další zprávy