Praha – Citibank přestane do konce roku 2015 nabízet v Česku služby osobního bankovnictví. Americká skupina Citigroup se zde nově zaměří pouze na klienty z řad firem.
Skupina dnes oznámila, že opustí oblast osobního bankovnictví v jedenácti zemích napříč celým světem. Vedle České republiky jde o Egypt, Guam, Guatemalu, Japonsko, Kostariku, Maďarsko, Nikaraguu, Panamu, Peru a Salvador. Skončí také s poskytováním spotřebitelských půjček v Koreji.
Zatím se nic nemění
Dosud poskytované služby osobního bankovnictví, včetně provozu poboček a dalších obchodních míst, zůstávají zatím nezměněny. Banka i nadále prodává všechny produkty ze své nabídky.
"V současné době probíhají přípravy na prodej. Očekává se, že po obdržení příslušných regulatorních souhlasů a při příznivých tržních podmínkách budou tyto procesy z velké části dokončeny do konce roku 2015," říká mluvčí české Citibank Eva Chaloupková.
Konkurenční banky situace v Citibank zajímá. "Sledujeme dění na trhu, analyzujeme obchodní příležitosti průběžně, ale cokoli předjímat by bylo v tuto chvíli předčasné," říká k případnému zájmu České spořitelny o klienty Citibank Marek Pšeničný z tiskového oddělení spořitelny. "Případnou nabídku posoudíme. Podrobnější informace by však byly v tuto chvíli předčasné," přidal se Michal Teubner, tiskový mluvčí Komerční banky. "Sberbank má zájem dále rozvíjet své působení na českém trhu a jsme připraveni analyzovat možnosti expanze, nicméně nepovažujeme za vhodné jakkoliv spekulovat nad konkrétními nebo hypotetickými příležitostmi," pokračuje v podobném duchu Hana Drápalová ze Sberbank.
Citibank je mezi drobnými klienty v Česku známa především jako prodejce kreditních karet. Nabízí ale také běžné účty, výrazná je také její nabídka osobního bankovnictví pod značkou Citigold. Počet klientů banka nezveřejňuje.
Banka v Česku nabízí také služby firmám i institucím, tuto nabídku zde i po omezení retailové nabídky udrží.
Jen klíčové trhy
Služby osobního bankovnictví chce Citigroup do budoucna poskytovat jen na pro ni klíčových trzích. Po ukončení procesu bude v tomto segmentu obsluhovat celkem 57 milionů klientů ve 24 zemích, momentálně tvořících 95 procent obratu plynoucího skupině z osobního bankovnictví.
Naposledy se v půlce loňského roku z retailového bankovního trhu stáhla Axa Bank, která měla zhruba 90 tisíc klientů a prodávala jen spořicí účet s platební kartou.