Praha - Šéfka pražského hnutí ANO Radmila Kleslová pomáhá Českým dráhám s legislativou. V rozhovoru pro deník Aktuálně.cz to řekl šéf státního železničního dopravce Daniel Kurucz.
Zareagoval tak na otázky, které dosud Kleslová i České dráhy odmítaly zodpovědět - tedy co přesně jedna z nejbližších spolupracovnic šéfa ANO a ministra financí Andreje Babiše pro dráhy dělá.
Kleslová pracuje pro železnice od roku 2011. Dosud ale nikdo nechtěl zveřejnit, kolik jí státní společnost za právní služby platí. Až v pondělí deník Insider a Aktuálně.cz zjistily, že jde o 40 tisíc korun bez DPH měsíčně.
"Dělá pro nás legislativní věci, tedy návrhy dopravních zákonů, které s ní konzultujeme. To jsem s ní dělal já osobně," řekl v rozhovoru generální ředitel Daniel Kurucz.
Aktuálně.cz: Co konkrétně Radmila Kleslová pro České dráhy dělá?
Daniel Kurucz: Já to úplně konkrétně nevím. Pracuje pro nás od roku 2011, dělá právní posudky, řešíme s ní dopravní legislativu a tak dále.
A.cz: Takže za tohle dostává každý měsíc 40 tisíc korun bez DPH?
Jasně, jinak by nedostávala peníze.
A.cz: Odpovídá 40 tisíc korun tomu, co pro České dráhy dělá?
To řeší právní odbor. Já tu práci nekontroluji, nevím.
A.cz: Takže k vám se nedostane to, co pro České dráhy vypracuje?
Něco ano, samozřejmě. Ty materiály, které chci vidět. Ale to není jen od paní Kleslové. My máme jednapadesát právníků. Rozumíte, ta organizace je opravu veliká.
A.cz: Chápu, že všechno byste přečíst nedokázal.
Vím, že pro nás dělala nějaké legislativní záležitosti, které se týkaly depa. Dělala pro nás záležitost zařízení dráhy. To vím, protože jsem s ní o tom mluvil. Přinesla nám návrh, jak bychom měli postupovat.
A.cz: A co jste nyní vyjmenoval: přišla vám ta práce kvalitní?
Radmila Kleslová
Jednapadesátiletá rodačka z Vysokého Mýta vystudovala práva na brněnské Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně, doktorát získala na Karlově univerzitě v Praze. V 80. letech pracovala v podnicích Centrotex Praha a Zelenina Praha. Před revolucí byla evidována v komunistické Státní bezpečnosti pod krycím jménem Lia. Později pracovala jako advokátka i jako lobbistka pro Agrofert Andreje Babiše. V 90. letech vstoupila do ČSSD, kde dlouhá léta zasedala i v ústředním výboru. Na začátku letošního roku přestoupila do ANO, kde se stala šéfkou pražské organizace. Je místostarostkou na Praze 10 a kandiduje na post starostky.
Asi ano. Já nejsem právník. Ale chápu, že ty názory jsou relevantní. Já teď nevím, o co běží, jestli jde o nějakou akci proti paní Kleslové.
A.cz: Žádná akce. Nyní jsme pouze získali informace, za kolik advokátní kancelář Radmily Kleslové poskytuje své služby Českým drahám. A snažíme se zjistit, zda odměna odpovídá odvedené práci.
Já tu částku ale nevím. To mi říkáte vy. Já podepisuji smlouvy nad dva miliony. Myslím, že to je nějaká politická objednávka. Paní Kleslová je propojená s ANO, takže se na ní teď sbírá nějaká špína.
A.cz: Jde nám pouze o to, zjistit, co konkrétně paní Radmila Kleslová pro České dráhy dělá. Doposud to obě strany tajily.
Jak říkám, děla pro nás legislativní věci, tedy návrhy dopravních zákonů s ní konzultujeme, to jsem s ní dělal já osobně. Před chvílí mi kvůli tomu psal i pan Babiš. Já jsem mu potvrdil to, co jsem teď řekl i vám.