Praha - TOP 09 utratila za kampaň před říjnovými volbami do Sněmovny 63,2 milionu korun. Z toho zhruba deseti miliony korun na kampaň přispěly regionální organizace.
Informovala o tom mluvčí strany Martina Týblová. Zatím nejvyšší náklady oficiálně přiznalo hnutí ANO, které je vyčíslilo na zhruba 111 milionů korun.
Centrální kancelář TOP 09 do kampaně vložila 52,8 milionu korun. Nejvíce peněz, a to 14,5 milionu korun, dala na inzerci. Dalších 8,8 milionu korun bylo utraceno na venkovní reklamu a 2,9 milionu korun za billboardy. Podle Týblové strana proti minulé kampani posílila výdaje na online kampaň, zatímco před třemi lety činily přes tři miliony korun, letos zhruba o čtyři miliony více.
Údaje vyplývají z vyúčtování, které strana udělala k 18. prosinci. Podle mluvčí už by se náklady neměly příliš měnit, maximálně o procento z celkové částky.
Z krajských organizací za kampaň nejvíce utratila moravskoslezská kancelář, a to 2,2 milionu korun. V Moravskoslezském kraji přitom měla strana nejhorší výsledek, získala 6,16 procenta. Zvolen byl jeden poslanec, a to nestraník Herbert Pavera. Celkem má klub TOP 09 a Starostové ve Sněmovně 26 poslanců.
Nejvíce peněz na kampaň podle dosud zveřejněných údajů utratilo hnutí ANO. Podle informací, které ČTK poskytlo tiskové oddělení strany, výdaje činily 111,3 milionu korun. Z toho téměř 60 milionů korun dala strana za reklamu, přes 19 milionů na billboardy a 14,7 milionu korun za služby PR agentur a konzultantů. Asi 8,2 milionu korun stálo administrativní zázemí.
Vyúčtování předvolební kampaně zveřejnila už také sociální demokracie, která na tyto účely utratila 87 milionů korun. Občanské demokraty kampaň stála podle mluvčího Jiřího Sochora 38 milionů korun.