Universal Music žaluje MySpace

rak, BBC, latimes.com
18. 11. 2006 15:09
Los Angeles - Největší světový hudební vydavatel obvinil internetovou komunitní síť MySpace, že podporuje pirátské zveřejňování videoklipů a hudby. MySpace to popírá.
MySpace.com patří k největším komunitním stránkám na internetu, kde se uživatelé můžou podělit například o svá videa. Virtuálním prostorem ale často "plují" i videoklipy, které nahrávací společnosti ještě oficiálně nevydaly.
MySpace.com patří k největším komunitním stránkám na internetu, kde se uživatelé můžou podělit například o svá videa. Virtuálním prostorem ale často "plují" i videoklipy, které nahrávací společnosti ještě oficiálně nevydaly. | Foto: Reuters

MySpace.com tak podle Universal Music není stránkou, kterou "tvoří uživatelé", ale společností vydělávající na "uživately ukradených" písních a videoklipech.

Žaloba, předložená soudu v kalifornském Los Angeles, dokonce popisuje MySpace jako "obrovské virtuální skladiště" pirátských kopií takových hvězd, jakými jsou například Gwen Stefani, Jay-Z, nebo U2.

Zástupci MySpace označili spor za neopodstatněný.

"Dlužíte nám miliony dolarů!"

"Uživateům jsme nabídli možnost, jak se podělit s ostatními o vlastní práci - nijak nepovzbuzujeme, nedoporučujeme ani nepřehlížíme porušování autorských práv," stojí v reakci MySpace.

Internetová společnost minulý měsíc představila novou technologii, která zamezuje uživatelům, aby nahrávali na své stránky licencovanou hudbu. Tato aplikace podle MySpace kontroluje nový i starý obsah.

Universtal Music se brání: "Naše videa jsou klíčová pro budování komunit, která vydělávají majitelům MySpace stovky milionů dolarů."

Foto: WebFee
 

150 000 dolarů za každý videoklip, za každou píseň

Universal, která je součástí francouzské společnosti Vivendi, požaduje odškodné ve výši 150000 dolarů za každý videoklip nebo píseň neoprávněně umístěnou na MySpace.com.

Neshody mezi oběma společnostmi proti sobě staví největší hudební nakladatelství a mediálního magnáta Ruperta Murdocha a jeho News Corporation, která v září loňského roku koupila MySpace za 580 milionů dolarů.

Na agresivní kampaň proti komunitním serverům přistoupila Universal poté, co v září povolila umístění svých videklipů a hudby na stránkách YouTube.com, kterou vlastní internetový vyhledávač číslo jedna - Google.com.

 

Právě se děje

Další zprávy