Praha - Pražský magistrát ve středu zrušil zelenou linku, na které mohli občané oznamovat překážky a závady v ulicích.
Linka fungovala v rámci odboru ochrany prostředí, oficiálním důvodem zrušení je ukončení projektu Čistá a zelená Praha, v jehož rámci služba fungovala.
Občané teď mohou pro tyto účely využívat univerzální Pražské kontaktní centrum, popř. jeho webový formulář.
"Kromě ukončení projektu Čistá a zelená Praha je důvodem k odpojení linky také fakt, že ve druhém pololetí roku 2011 výrazně poklesl počet telefonátů na linku," zdůvodnila zrušení mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.
"Pětinu telefonátů tvořily obecné dotazy nesouvisející s agendou odboru ochrany přírody, pětina se týkala odpadkových košů, desetina závad na komunikacích a jen asi pětina poukazovala na problémy spojené s životním prostředím," upřesnila mluvčí.
Praha šetří na špatném místě
Na lince bylo možné hlásit například díry v chodnících, nepořádek na ulicích, poškozené zástavky veřejné dopravy, ale třeba i ničení stromů.
Se zrušením nesouhlasí pražská inciativa Auto*Mat, která se dlouhodobě zabývá dopravními problémy a propagací cyklodopravy.
"Zelená linka sice začala jako předvolební tah někdejšího primátora Pavla Béma, ale během let se z ní stal skvěle fungující nástroj. Pražané si díky ní mohli vydupat úklid zanedbaných míst anebo údržbu poškozené infrastruktury. Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet," kritizoval zrušení mluvčí iniciativy Vratislav Filler.
"Chápeme, že Praha musí šetřit, ale šetří na špatných místech," dodal.