Praha – Titul Nejlepší banka 2014 získala Komerční banka. Z pohledu klientů je nejlépe hodnocena Equa Bank. V oblasti neživotního pojištění je nejlepší Česká pojišťovna, v životním pojištění pak Komerční pojišťovna. Vyplývá to z výzkumu agentury Datank, jehož vyhlašovatelem jsou Hospodářské noviny.
O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014 rozhodovaly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř třicet ekonomických ukazatelů.
Titul Bankovní inovátor získala stejně jako před rokem Fio banka, letos s produktem Fio účet zdarma v 15 měnách. Pojišťovacím inovátorem se stala Allianz pojišťovna s produktem Garance nejvyššího plnění.
Partnery projektu jsou KPMG Česká republika a IBM Česká republika.
Stále vyrovnanější nabídka
Komerční banka získala druhé místo podle základních ekonomických ukazatelů – má nejlepší hodnotu v nákladovosti, nadprůměrnou rentabilitu průměrného vlastního kapitálu a vysokou kvalitu aktiv. K celkovému vítězství jí pak pomohlo dobré hodnocení v klientské části, kde sbírala body zejména za služby, ale také za celkový přístup v komunikaci s klientem.
Titul Klientsky nejpřívětivější banka – tedy nejlepší hodnocení z pohledu klientů – pak získala Equa Bank. Vynikla zejména v oblasti poplatků a úrokových sazeb, a to jak u úvěrových, tak spořicích produktů. Vynikající hodnocení získala také ohledně nákladovosti běžných účtů.
Za vítěznou Komerční bankou v kategorii Nejlepší banka skončila na druhém místě ČSOB, třetí je UniCredit Bank. Trojici klientsky nejpřívětivějších bank doplňují (za vítěznou Equa Bank) druhá Sberbank a třetí UniCredit Bank.
„Zatímco v ekonomických výsledcích bank existují výrazné rozdíly, nabídka služeb a stále více i produktů je vyrovnanější. Rozdíly však najdeme v dostupnosti produktů a služeb, přestože snahy menších bank o vyrovnání tohoto nedostatku jsou stále častější. A nejde jen o online řešení - banky využívají sítě partnerů, jako je například Sazka nebo Česká pošta, nebo nabízejí výběry ze všech bankomatů zdarma, čímž fakticky odstraňují konkurenční nevýhodu,“ říká Roman Mentlík, ředitel pro finanční instituce společnosti IBM Česká republika.
Dvakrát úspěšná Česká pojišťovna
Kategorie Nejlepší pojišťovna 2014 je od loňského roku rozdělena na dvě části. V oblasti neživotního pojištění dominovala Česká pojišťovna. Oproti ostatním pojišťovacím domům vynikla především širokou nabídkou služeb a dobrou dostupností, tj. počtem obchodních míst a jejich otevírací dobou. Nadprůměrně hodnotili analytici také úroveň komunikace jejích zaměstnanců. Česká pojišťovna se současně stala Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovnou.
V hodnocení životních pojišťoven zvítězila Komerční pojišťovna. Ta vedle pozitivních ekonomických ukazatelů dosáhla nadprůměrných výsledků také v hodnocení z pohledu klientů, kde obsadila druhé místo. Titul Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna 2014 pak získala Generali Pojišťovna.
„Letošní vítězové mezi pojišťovnami potvrzují důraz na diverzitu kanálů používaných k navázání a budování vztahu se zákazníky: silná síť poboček a agentů, aktivní bankovní partner, externí zprostředkovatelé, call centra, webové stránky, stále častěji také aplikace pro chytré telefony. Taková větší dostupnost může zákazníkům jedině prospět,“ hodnotí současnou situaci na pojistném trhu Roger Gascoigne, partner odpovědný za služby pro pojišťovnictví ze společnosti KPMG Česká republika.
Inovace? Multiměnový účet a pojištění s garancí
Známe už také vítěze kategorie Bankovní inovátor 2014. Toho vybírá veřejnost z nominací navržených jednotlivými bankami. Stejně jako loni zvítězila Fio banka, letos s produktem Fio účet zdarma v patnácti měnách.
Pojišťovacím inovátorem roku 2014 se stala Allianz pojišťovna. Veřejnost dala nejvíce hlasů jejímu produktu nazvanému Garance nejvyššího plnění. Pojišťovna garantuje klientovi pro závažné úrazy vyšší pojistné plnění, než nabízí pět největších pojišťoven.