Značky od sousedů
Prakticky všechny značky, které loni přišly na tuzemský trh, pocházejí podle CBRE z Evropy. Výjimkou je pouze kanadská značka Aldo s obuví a kabelkami, která se loni vrátila do Česka po krátké pauze.
Nejvíce nových značek ale podle této analýzy dorazilo od sousedů. Konkrétně z Německa pochází oděvní řetězce specializované výhradně na pánskou módu Anson's a Hiltl, optika Fielmann nebo fitness centrum Clever fit.
Několik značek přibylo také z Polska. Jde o obchod s módou, obuví a doplňky od společností eobuv.cz/Modivo či řetězec HalfPrice ze skupiny CCC nabízející značkovou módu a vybavení do domácnosti za zvýhodněné ceny. HalfPrice v září otevřel prodejnu v pražské Galerii Harfa. "Česko je nám obzvláště blízké, a to nejen díky své geografické poloze, ale také díky dlouhodobým vazbám skupiny CCC. Je to pro nás důležitý trh, kde působíme již 17 let a kde jsme přítomní s nabídkou CCC, eobuv.cz a Modivo," uvedl loni předseda představenstva HalfPrice Adam Holewa.
Z Polska pochází také zábavní koutek pro děti Leopark nebo síť kaváren Dobro & Dobro Cafe.
Aktivní na tuzemském trhu byly i značky původem ze Slovenska. Dedoles se sortimentem převážně ponožek, spodního prádla a dalších doplňků v dubnu otevřel první prodejnu v Praze a pět kiosků v obchodních centrech v hlavním městě, Brně a Ostravě. Na trh přišel také obchod Cube s výběrem kabelek a obuvi od světových návrhářů, jako je Vivienne Westwood, Marc Jacobs, Michael Kors či Furla a rovněž síť multikin Cinemax.