Pavla Adamcová
Aktualizováno 6. 1. 2022 9:21
Podmínky na trhu teď novým značkám přejí. Loni jich do Česka vstoupilo kolem třech desítek, což znamená nárůst oproti letům 2020 i 2019. Vyplývá to z aktuálních analýz společností CBRE a Cushman & Wakefield, které český maloobchod pravidelně mapují. Potvrdily také nastupující trend otevírání takzvaných "phygital" prodejen, které kombinují kamenné obchody s výhodami e-shopu.
Ruský diskont plánuje v Česku desítky prodejen
Z Francie pak do Česka zavítal Moa Paris s módními doplňky či síť luxusních cukráren Aux Merveilleux de Fred. Ta otevřela svoji provozovnu v pražské Revoluční ulici jako první ve střední Evropě teprve v prosinci.
- V Pařížské ulici zase otevřel dlouho očekávaný butik s italskou luxusní módou Versace. Prodejna má přibližovat umělecké kreace značky a připomíná spíše výstavu než klasický prostor s luxusním zbožím.
V Karlových Varech se usadila čistírna oděvů Mr Jeff ze Španělska, v Příbrami a Mostě pak začal fungovat diskontní řetězec supermarketů Mere původem z Ruska.
- V Česku diskont Mere, který spadá pod ruskou skupinu Svetofor, plánuje otevřít na 50 prodejen. Na svých stránkách deklaruje, že jeho cílem je nabízet kvalitní značkový sortiment srovnatelný s tím, co prodávají velké diskontní řetězce jako Lidl nebo Penny Market, ovšem za údajně nižší ceny, a to nejméně o 20 procent. Toho hodlá dosáhnout přímou spoluprací s výrobci a politikou nákladů s minimální obchodní marží.
Zboží je pro českého zákazníka v prodejnách Mere netypicky vystaveno v hale přímo na paletách a v krabicích. Prodejny dostávají každý týden nové produkty, ovšem nenabízí akční výprodeje.