V Česku se loni nově zabydlely tři desítky značek. Zaujmout chce i "ruský Lidl"

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 6. 1. 2022 9:21
Podmínky na trhu teď novým značkám přejí. Loni jich do Česka vstoupilo kolem třech desítek, což znamená nárůst oproti letům 2020 i 2019. Vyplývá to z aktuálních analýz společností CBRE a Cushman & Wakefield, které český maloobchod pravidelně mapují. Potvrdily také nastupující trend otevírání takzvaných "phygital" prodejen, které kombinují kamenné obchody s výhodami e-shopu.
Foto: Dedoles

Móda stále vede

Nejvíce značek loni přišlo tradičně z módního odvětví. Podle analýzy CBRE jich bylo 15, společnost Cushman & Wakefield jich napočítala dokonce 18.

Kromě irského Primarku, který na Václavském náměstí 47 otevřel třípodlažní obchodní dům, se jednalo o již zmiňované HalfPrice, Dedoles, Falconeri a Heavy Tools nebo o dva specialisty na pánské odívání Hiltl a Anson's.

K nim lze připočíst obchody s doplňky jako Moa Pariso, obuví Aldo a eobuv.cz/Modivo i luxusním zbožím jako Versace.

Dedoles
Primark
Falconeri
Heavy Tools
HalfPrice
Hiltl
Anson's
Moa Paris
Manuel Ritz
Aldo
Eobuv.cz/Modivo
Versace
Cube
Happymum
Fielmann
Rockshop
Sugarbird
Crazy
Tudor

Několik nových značek se pak zabývá gastronomií. Jsou to například sladkosti a zmrzliny Motiko nebo bufet se sladkostmi a dezerty My Cookie Dough.

Dobro & Dobro Cafe
Motiko
My Cookie Dough
Aux Merveilleux de Fred
El Gaucho
Nawhal’s
Mere

Nabídku volnočasových konceptů rozšířil mimo jiné největší krytý zábavní park Majaland v pražském outletovém centru Pop Airport. Domácnost lze řešit v prodejnách ruské značky Cozy Home či polském železářství Klimas Wkręt-met. Otevřela i americká prémiová audiotechnika Sonos a francouzský prodejce umění YellowKorner.

 

Právě se děje

Další zprávy