Pavla Adamcová
Aktualizováno 6. 1. 2022 9:21
Podmínky na trhu teď novým značkám přejí. Loni jich do Česka vstoupilo kolem třech desítek, což znamená nárůst oproti letům 2020 i 2019. Vyplývá to z aktuálních analýz společností CBRE a Cushman & Wakefield, které český maloobchod pravidelně mapují. Potvrdily také nastupující trend otevírání takzvaných "phygital" prodejen, které kombinují kamenné obchody s výhodami e-shopu.
Móda stále vede
Nejvíce značek loni přišlo tradičně z módního odvětví. Podle analýzy CBRE jich bylo 15, společnost Cushman & Wakefield jich napočítala dokonce 18.
Kromě irského Primarku, který na Václavském náměstí 47 otevřel třípodlažní obchodní dům, se jednalo o již zmiňované HalfPrice, Dedoles, Falconeri a Heavy Tools nebo o dva specialisty na pánské odívání Hiltl a Anson's.
K nim lze připočíst obchody s doplňky jako Moa Pariso, obuví Aldo a eobuv.cz/Modivo i luxusním zbožím jako Versace.
Dedoles |
Primark |
Falconeri |
Heavy Tools |
HalfPrice |
Hiltl |
Anson's |
Moa Paris |
Manuel Ritz |
Aldo |
Eobuv.cz/Modivo |
Versace |
Cube |
Happymum |
Fielmann |
Rockshop |
Sugarbird |
Crazy |
Tudor |
Několik nových značek se pak zabývá gastronomií. Jsou to například sladkosti a zmrzliny Motiko nebo bufet se sladkostmi a dezerty My Cookie Dough.
Dobro & Dobro Cafe |
Motiko |
My Cookie Dough |
Aux Merveilleux de Fred |
El Gaucho |
Nawhal’s |
Mere |
Nabídku volnočasových konceptů rozšířil mimo jiné největší krytý zábavní park Majaland v pražském outletovém centru Pop Airport. Domácnost lze řešit v prodejnách ruské značky Cozy Home či polském železářství Klimas Wkręt-met. Otevřela i americká prémiová audiotechnika Sonos a francouzský prodejce umění YellowKorner.