Na klienty České spořitelny znovu zaútočili podvodníci

kst
5. 3. 2008 10:50
Klienti i neklienti dostávají několik emailů denně
Foto: Ondřej Besperát

Praha - O tom, že si někdo natolik "oblíbil" Českou spořitelnu a její klienty, že jim zasílá několik podvodný emailů denně, nemůže být pochyb. Banka již několik týdnů před podvodníky varuje.

Včera se dokonce rozhodla podat trestní oznámení na neznámého pachatele, který se pokouší z klientů vylákat přihlašovací údaje internetového bankovnictví Servis 24.

Jenže ani to není dostatečně účinná metoda.

Dnes se tlak ze strany útočníků zesílil. Objevilo se hned několik emailů, které vyzývají k vyplnění dotazníku, který je prý placený bankou. Zároveň již e-maily neoslovují jen klienty banky, ale jsou zasílány lidem, kteří s bankou nemají nic společného.

Foto: Ondřej Besperát
Souvislosti:
ČS vytáhne proti podvodným mailům. Povolá policii

Naštěstí společně s tím, jak se zlepšuje úroveň napodobenin bankovních vzkazů, zvýšilo se i povědomí klientů o podvodných praktikách na internetu.

To potvrzuje i Klára Gajdušková z České spořitelny: "Banka nemá zprávy o tom, že by byl kdokoli z klientů poškozen."

Phishing, tedy spamové maily, které se nekontrolovatelně šíří po internetu na nejrůznější e-mailové adresy klientů ČS i  jiných bank a které mají vyvolat dojem, že je pod různými záminkami rozesílá Česká spořitelna, trápí banku i její klienty již od začátku tohoto roku.

"Banka přitom s klienty e-mailem nikdy o tak zásadních záležitostech, jako je například zabezpečení, nekomunikuje a takové údaje od nich v žádném případě nevyžaduje," dodává Gajdušková.

Podívejte se, jak vypadá jedna z posledních verzí:

Foto: Red Eko

 

Právě se děje

Další zprávy