Praha - Malí a střední podnikatelé mohou opět využít dotace na prezentaci výrobků či služeb na zahraničních veletrzích a výstavách. Nové kolo dotačního programu Marketing začíná 1. března a končí 30. června.
"Dotace podpoří nejen samotnou účast na veletrhu či výstavě konané v zahraničí, ale také s ní spojenou tvorbu propagačních materiálů v cizích jazycích," říká Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest.
Letošní novinkou je možnost využít dotaci k dopravě vystavovaných exponátů na veletrh či výstavu, pokud ji zajistí externí dodavatel.
Nové kolo dotačního programu Marketing, který je součástí Operačního programu Podnikání a inovace, rozdělí mezi zájemce celkem půl miliardy korun.
Šanci mají malé a střední podniky s minimálně dvouletou historií a sídlem v České republice, avšak s výjimkou firem se sídlem v Praze. "Pražské podniky se mohou do programu zapojit pouze v případě, že budou na veletrhu či výstavě prezentovat výrobky nebo služby své regionální pobočky," dodává Rudyšarová.
Minimální výše dotace na jeden projekt činí 300 tisíc korun, maximální hodnota není stanovena. Podpora z unijních fondů činí 50 procent nákladů, které zájemce vynaloží v souvislosti s projektem.
Podrobnosti lze získat na bezplatné telefonní lince 800 800 777, která je v provozu ve všední dny od 9 do 13 hodin. Obracet se lze také na 13 regionálních kanceláří CzechInvestu.