Praha - Další podvodný email s žádostí o bezpečnostní údaje obdrželi klienti České spořitelny. Během několika dní je to už druhý pokus o phishing, který banka zaznamenala.
Zpráva je psaná těžko srozumitelnou češtinou a může budit dojem, že byla odeslána z e-mailové adresy České spořitelny. Zároveň obsahuje link na údajné stránky České spořitelny a vyzývá k obnovení služby SERVIS 24 Internetbanking.
Samotné oslovení klientů napovídá tomu, že nemůže jít o dopis z banky. Cílem podvodného e-mailu je získat klientské číslo a heslo adresáta (identifikační a autentizační údaje) a pokusit se následně o jejich zneužití.
"Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílala - s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení", vysvětlila Kristýna Havligerová, tisková mluvčí ČS.
Před podobnou zprávou, avšak s prvky azbuky, již banka varovala 6. ledna.
"Nemáme informace o tom, že by kdokoli z klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen", řekla pro deník Aktuálně.cz Havligerová. "Přitom se nám ozvala asi stovka klientů, kteří email obdrželi."
Více o problému phishingu Klienti České spořitelny se stali terčem podvodníků |