Obchod a marketing
Zájem o zkušené obchodníky a experty zejména na online marketing a e-commerce ze strany firem roste. Lidem se ale práce v oboru zatím příliš měnit nechce, proto přichází na řadu headhunting a přímé oslovování kandidátů.
"Nedostatek lidí s patřičnými zkušenostmi nutí firmy ustupovat z přísných kritérií a dát šanci uchazečům se zkušenostmi z jiných odvětví obchodu a patřičnou motivací," uvádí průzkum Hays.
Růst mezd se očekává především v technickém segmentu, zejména v průmyslové automatizaci a elektrotechnice, a dále v online marketingu a v e-commerce napříč trhem. Dosahovat může sedmi až desíti procent. Nárůstu tří až sedmi procent se dočkají i zaměstnanci v oblasti rychloobrátkového zboží, kde hrozí odliv uchazečů do jiných sektorů.
Objem online prodejů dál poroste, ať už díky zvyšující se poptávce nebo díky investicím společností do probíhající transformace maloobchodu. Maloobchodníci musí přehodnotit roli kamenných obchodů. Otázkou ale stále zůstává, jaké bude další chování zákazníků.
Některé kamenné prodejny se mění ve výdejní místa, zatímco jiní maloobchodníci spíše investují do jejich revitalizace netradiční formou - například propojením s virtuální realitou.
Tempo růstu mezd bude určovat další vývoj pandemie a souvisejících opatření. Společnosti se nejčastěji přiklání k navyšování v průměru o sedm procent,
popřípadě k zatraktivnění bonusové složky.
Současná průměrná hrubá mzda min / max v korunách
- Obchodní reprezentant / technika: 37 000 / 65 000
- Manažer pro klíčové zákazníky: 60 000 / 95 000
- Specialista on-line marketingu: 45 000 / 80 000
- Prodavač: 25 000 / 50 000
- Vedoucí prodejny: 30 000 / 60 000