Sláva kolem iPadu 2, jeho vymožeností a předností možná způsobila, že spousta lidí si teď chce pořídit svůj vlastní tablet značky Apple. Společnost Apple ekonomicky roste, nyní bude Apple rozdávat i dividendy a prodeje třetí verze tabletu jdou dobře. Nového iPadu se prodalo za víkend tři miliony kusů a obchody s licencovaným prodejem opět zasáhla vlna front a čekání. Malý průzkum mezi čekajícím odhalil, kdo jsou lidé, kteří si jdou koupit tablet s jablíčkem na zádi.
Víc než třetina zákazníků prostě nahrazuje starší model
Investiční firma UBS vyzpovídala zákazníky Applu v New Yorku a z výzkumu vyplývá, že 46 procent kupujících ještě nemělo tablet iPad, zatímco 38 procent už iPad, respektive iPad 2 mělo a teď si pořizují novou verzi, třetí generaci tabletu iPad. Už se samozřejmě objevily pochybovačné hlasy, že Apple nepřišel s takovým vylepšením, aby koupě nového iPadu stála za to. Okamžitá výměna „zastaralého" modelu za zbrusu nový tak ukazuje sílu marketingu a popularitu Applu.
Nový iPad láká hlavně ty, kteří tablet Applu nemají
Lze však pochopit ty zákazníky, kteří předcházející verzi iPadu nemají. Tento tablet nabízí to samé, navíc o něco lepší displej, fotoaparát, podporu 4G sítě a Bluetooth 4.0. Průzkum také ukázal, že polovina lidí jde po nejlevnější verzi tabletu. Čtyřiceti pěti procentům postačí model s 16 GB úložného prostoru (dál mohou využít např. iCloud), padesát čtyři procent kupujících pak bere model s Wi-Fi. Propagovanou podporu 4G sítě tak vůbec neužijí. Rozhodnutí je pochopitelné, nová generace vysokorychlostního bezdrátového internetu se teprve rozjíždí, v Česku si na něj ještě nějaký čas počkáme.