Digitální hudba na vzestupu, porazila fyzické nosiče

Adam Fiala
8. 1. 2012 4:44
CD chřadne, hudební průmysl ale může být spokojený

Na pirátství a nedostatečnou ochranu autorských práv na internetu si hudební producenti stěžují velmi často. Ohledně výsledků loňského roku však mohou být spokojeni. Celkový objem prodané hudby se zvedl a vděčí za to digitálním cestám distribuce. Prodej hudby digitálním způsobem tak začíná převažovat nad klasickými cestami.

Rozdíl v prodeji celých alb a singlů

Společnosti Nielsen a Billboard uveřejnily výroční zprávu se statistikami. Fyzické nosiče hudby CD zažívají čím dál tím krušnější časy. Nedá se ovšem říct, že by lidé volili pouze virtuální způsob vlastnictví. Například prodeje vinylů se meziročně navýšily o třicet šest procent. Prodeje celých alb na CD dokonce vedou nad internetem. Bohatě to ovšem vynahrazuje prodej jednotlivých singlů. V komplexním měřítku tak digitální distribuce drží 50,3 %.

Skončí CD jako distribuční kanál?

Za loňský rok se prodalo 330 milionů kusů alb, z toho 223 milionů na CD. Jednotlivých hudebních stop se prodalo na miliardu dvě stě milionů. Zatímco tato čísla rostla, u CD naopak padají. Nejprodávanějším albem na CD se stalo 21 od Adele, čímž uzmula v této oblasti i pozici nejproduktivnější zpěvačky. V digitálním prostoru ji však o milion předehnala Katy Perry. Z hlediska budoucnosti je CD ve vážném ohrožení. Hudební vydavatelé zvažují, že kompletně přestanou s vydáváním hudby na tomto záznamovém médiu.


 

Právě se děje

Další zprávy