Filharmonie jako meandr Vltavy. Ke stavbě za 13 miliard bude možné dojet i lodí

Filharmonie jako meandr Vltavy. Ke stavbě za 13 miliard bude možné dojet i lodí
Nová filharmonie, která bude stát v místech dopravního uzlu poblíž pražské Vltavské, má už jasnější podobu. Vítěz veřejné soutěže, dánské studio Bjarke Ingels Group, zpracovalo podrobnou architektonickou studii a v únoru ji předá městu. Návrh počítá s více stromy, napojením na řeku a využitím lokálních materiálů.
Vltavská filharmonie bude stát v místech, které se dá srovnat s velikostí Karlova náměstí. Dopravně vytížené území chce město proměnit v centrum kultury, auta budou projíždět pod ním.
"Namísto po nábřeží budou automobily projíždět pod budovou filharmonie. Argentinská se tedy částečně schová pod zem. Z ulice Bubenská budou řidiči do centra jezdit stejně jako dnes, jediné, co zmizelo je sjezd z Bubenské směrem na nábřeží, který je podle dopravních inženýrů dnes málo využívaný," říká náměstek primátora Petr Hlaváček.
Veřejná stavba by měla uzavírat připravovanou novou čtvrť na brownfieldu v Bubnech, kde má do roku 2040 přibýt 25 tisíc obyvatel.
Foto: Aktuálně.cz/Bjarke Ingels Group (BIG) / CAMP – Centrum architektury a městského plánován
Magdaléna Medková Magdaléna Medková
25. 1. 2024 14:57
Nová filharmonie, která bude stát v místech dopravního uzlu poblíž pražské Vltavské, už získala jasnější podobu. Vítěz veřejné soutěže, dánské studio Bjarke Ingels Group, zpracovalo podrobnou architektonickou studii a v únoru ji předá městu. Návrh počítá s více stromy, napojením na řeku a využitím lokálních materiálů. Pokud budova získá všechna povolení, stavba začne v roce 2027.
 

Právě se děje

Další zprávy