Proč mi klesly zálohy a kolik budu platit. Lidé vytížili infolinky dodavatelů energií

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
Aktualizováno 16. 10. 2022 11:35
Po zavedení úsporného tarifu a stropu na ceny energií se zákaznické linky dodavatelů nezastaví. Dotazy klientů, kterým nejsou jasné postupy kolem energetické pomoci od státu, se zvýšily i o stovky procent. Lidé se nejčastěji ptají, proč mají nulové zálohy nebo co udělat pro jejich zastropování. Operátoři často řeší také nejasnosti kolem způsobu platby, a to hlavně přes trvalé příkazy či SIPO.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Informace nejsou dostupné jen online

  • Zákaznická centra energetických firem jsou jednou z několika možností, jak si lidé mohou zjistit potřebné informace i mimo internet.

Konkrétně pro seniory pak funguje například bezplatná linka organizace Elpida s číslem 800 200 007. Obrátit se na ni mohou třeba s dotazy ohledně vyřízení příspěvků.

Na lince 1212 zase operátoři poradí se státní podporou na řešení vysokých cen energií. 

Seniorům, kteří hradí energie přes službu SIPO, by ohledně úsporného tarifu měli poradit také pracovníci na pobočkách České pošty, potvrzuje mluvčí Matyáš Vitík.

 

Právě se děje

Další zprávy