Na palubě letadel už se připojíte k internetu, zkušební lety dopadly úspěšně

ČTK ČTK
7. 2. 2018 13:40
Jako první se novou službu chystá spustit skupina International Airlines Group, kterou tvoří mimo jiné společnosti British Airways, Iberia, Aer Lingus a Vueling.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Aerolinie v Evropě začnou v první polovině letošního roku vybavovat svá letadla zařízením pro vysokorychlostní připojení k internetu na palubách. Přístup na internet umožní první integrovaná evropská síť European Aviation Network (EAN), kterou vybudovaly firmy Deutsche Telekom, Inmarsat a Nokia. Uvedla to dnes společnost T-Mobile.

Jako první se tuto službu chystá zařadit do nabídky skupina International Airlines Group, která již začala s instalací zařízení pro EAN ve svých letadlech. Skupinu tvoří mimo jiné letecké společnosti British Airways, Iberia, Aer Lingus a Vueling.

"Síť EAN je průkopnickým a inovativním evropským projektem. Pasažérům v letadle bude nyní během letu poskytovat nepřerušované vysokorychlostní připojení o rychlostech, které mohou přesahovat 75 Mbit/s na jedno letadlo, protože aerolinky se o kapacitu sítě nebudou muset dělit s žádným klientem mimo oblast leteckého průmyslu," uvedl ředitel rozvoje nového byznysu českého T-Mobilu Milan Hába.

Síť EAN kombinuje satelitní síť v pásmu S a pozemní LTE. Pozemní síť EAN tvoří zhruba 300 vysílačů instalovaných ve všech 28 členských státech Evropské unie a dále ve Švýcarsku a Norsku. T-Mobile Czech Republic v jejím rámci nainstaloval a zprovoznil čtyři vysílače potřebné k pokrytí území České republiky a přilehlého okolí.

Služba byla vyzkoušena během několika letů, při nichž se testovala funkčnost integrované satelitní a pozemní LTE sítě. Zkušební lety potvrdily, že síť v praxi splňuje projektované provozní parametry a poskytuje nízkou latenci.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Komerční banka má zablokovanou elektronickou identifikaci, řeší bezpečnostní incident

Správa základních registrů dočasně zablokovala Komerční bance poskytování služeb elektronické identifikace, tady takzvané digitální občanky. Banka měla službu spustit toto pondělí. Podle serveru Seznam Zprávy je důvodem blokace bezpečnostní incident, při kterém byla pravděpodobně zaměněna identita. Banka společně se SZR analyzuje příčiny problému.

"V průběhu předprodukčního testování jsme odhalili technický problém, který vedl k preventivnímu a dočasnému zastavení možnosti autentizace klientů Komerční banky," sdělil mluvčí banky Michal Teubner. Masivní testování všech scénářů je podle něj důležité pro identifikaci a odstranění chyb, které se mohou v rámci ostrého provozu objevit.

Zdroj: ČTK
Další zprávy