Obchodní centra na každém rohu? Vede Hradec a Liberec, i přes pandemii vznikají další

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
10. 8. 2021 6:08
Obchodní centra si prošla během pandemie těžkou zkouškou. Povinně uzavřené prodejny, boom e-shopů i izolace lidí způsobily velké propady tržeb. Jak ale upozorňují experti oslovení Aktuálně.cz, velké prodejní areály mají lidi stále čím oslovit. Podle nejnovějších dat se návštěvnost ještě k běžným číslům nevrátila, zákazníci však utrácí stejně, či dokonce o trochu více než před pandemií.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Kino i občerstvení jako hlavní cíl návštěvy

Odborníci v nejbližší době vrácení návštěvnosti do předcovidového stavu nečekají. "V následujících dvou až třech letech očekáváme pozvolný nárůst návštěvnosti v závislosti na vývoji pandemie. Za čtyři až pět let by se mohla návštěvnost dostat na úroveň roku 2019. Pozitivní zprávou je, že zákazníci mají chuť utrácet, ale rozumně, v rovnováze s tvorbou a držením úspor," uvedl jednatel realitní společnosti ProRetail Petr Lysoněk. 

Experti se však shodují, že k většímu odlivu lidí do e-shopů dlouhodobě nedojde - největší vliv na návštěvnost bude mít rozvolňování koronavirových opatření. To platí dvojnásob pro centra, která mají velký podíl nuceně uzavřených volnočasových aktivit, jako jsou kina.

"Nyní nabírá na důležitosti segment stravování, který láká do obchodních center více návštěvníků, přičemž už nejen jako doplněk k nakupování, ale tvoří i samotný cíl návštěvy," dodal Jan Kubíček, předseda výkonného výboru Asociace nákupních center ČR.

 

Právě se děje

Další zprávy