Obchodní centra na každém rohu? Vede Hradec a Liberec, i přes pandemii vznikají další

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
10. 8. 2021 6:08
Obchodní centra si prošla během pandemie těžkou zkouškou. Povinně uzavřené prodejny, boom e-shopů i izolace lidí způsobily velké propady tržeb. Jak ale upozorňují experti oslovení Aktuálně.cz, velké prodejní areály mají lidi stále čím oslovit. Podle nejnovějších dat se návštěvnost ještě k běžným číslům nevrátila, zákazníci však utrácí stejně, či dokonce o trochu více než před pandemií.
Centrum Chodov
Centrum Chodov | Foto: Centrum Chodov

Přestože se všechny obchody mohly otevřít až v první třetině května, dosáhla květnová návštěvnost obchodních center o 31 procent vyšší úrovně než v květnu 2020, tržby dokonce o 55 procent.

V červnu pak byla návštěvnost podle poradenské společnosti Cushman & Wakefield meziročně o šest procent vyšší, tržby o 18 procent. Vychází přitom z dat a tržeb bez započtení prodejen potravin, které mohly být během pandemie otevřeny.

I přes pozitivní trend však lidé obchodní centra navštěvují stále méně než před jejich prvním loňským uzavřením. Oproti roku 2019 byla letošní návštěvnost v květnu o 26 a v červnu o 21 procent nižší. Za nákupy v nich ale lidé utrácí o něco více než před krizí. V květnu byly tržby o čtyři procenta vyšší než předloni, v červnu pak o dvě procenta. 

 

Právě se děje

Další zprávy