Karlovy Vary mají po desítkách let důstojné nádraží. Hrůzu vystřídal futurismus

ČTK ČTK
9. 5. 2017 15:55
Stavba začala zbořením původní budovy, která byla jako vstupní brána do největšího lázeňského města Česka naprosto nevyhovující.
Nové nádraží v Karlových Varech
Nové nádraží v Karlových Varech | Foto: Ministerstvo dopravy

Karlovy Vary - Karlovy Vary mají po desítkách let čekání opět důstojné vlakové nádraží. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila novou výpravní budovu a zároveň zde zahájila rekonstrukci kolejiště. Nádražní budova bude ale ještě nějaký čas právě kvůli druhé stavbě v prostoru kolejiště v provizorním režimu.

Celkové náklady na modernizaci karlovarského nádraží, která má skončit na začátku roku 2019, mají přesáhnout 716 milionů korun, řekl dnes při otevření nádraží náměstek generálního ředitele SŽDC Tomáš Drmola. "Co se týká nové nádražní budovy, stojíme před nejmodernější výpravní budovou v České republice. Provizorium, které zde bylo, trvalo zhruba 70 let," uvedl Drmola.

Stavba začala zbořením původní budovy. Ta už byla značně zdevastovaná a doslova zapáchala. Jako vstupní brána do největšího lázeňského města Česka tak byla naprosto nevyhovující. Nová budova půjde zatím do zkušebního provozu, protože se bude pracovat na kolejišti a podchodu. Cestující tak zatím budou moci využívat jen spodní část nádražní budovy.

"Nádraží se mi líbí. Je trochu futuristické, ale myslím, že k dnešní době patří. A hlavně ta budova, která tu byla, by se dala nazvat hrůzou. Ten kontrast je úžasný," řekl dnes ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Výstavba nádražní budovy měla několikaměsíční zpoždění. Spolu s rekonstrukcí kolejiště bude na ni navazovat ještě stavba lávky přes kolejiště a úpravy přednádraží. Obě tyto investice ale bude financovat město Karlovy Vary.

Původní litinové zastřešení prvního nástupiště bylo před stavbou rozmontováno a po dokončení prací se vrátí do prostoru opraveného nádraží.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Francouzské jaderné elektrárny mohou zůstat v provozu o deset let déle, pokud provedou nezbytnou údržbu

Více než polovina nejstarších jaderných reaktorů provozovaných francouzskou elektrárenskou společností EDF bude moci zůstat v provozu o deset let déle, než se předpokládalo, pokud na nich firma provede nezbytnou údržbu. Ve čtvrtek o tom rozhodl francouzský úřad pro jadernou bezpečnost (ASN), který tím prodloužil životnost 32 reaktorů o výkonu 900 megawattů ze 40 na 50 let, uvedla agentura Reuters. Dlouho očekávané rozhodnutí přichází v době, kdy se řada z 58 reaktorů provozovaných EDF a postavených v 70. a 80. letech pomalu blíží konci své životnosti.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 1 hodinou

Novela volebního zákona zachová 14 krajů i dvě vyšší hranice pro koalice ke vstupu do Sněmovny

Volební novela zachová 14 volebních krajů. Jejich nahrazení jedním volebním obvodem, jak to variantně navrhla vláda, je kvůli postoji Senátu mimo hru. Novela také přinese dva zvýšené limity pro vstup koalic do horní komory. Novinářům to ve čtvrtek po jednání vedení obou komor řekli jejich předsedové Miloš Vystrčil (ODS) a Radek Vondráček (ANO).

Sněmovna by podle jejího předsedy Vondráčka mohla volební novelu schválit během měsíce. Mimořádná schůze k lidovecké volební novele, o kterou požádala koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), bude podle Vondráčka zřejmě příští čtvrtek. Na další mimořádné schůzi bude projednána i vládní volební novela, o kterou vládní poslanci teprve požádají.

Na tom, jaké budou vstupní limity pro vstup koalic do Sněmovny, zatím podle Vystrčila dohoda není. Ve hře je například to, že by dvoučlenné koalice potřebovaly získat alespoň sedm procent voličských hlasů a vícečlenné devět procent. Bez zavedení těchto limitů by koalice musely získat k zisku poslaneckých mandátů pět procent hlasů stejně jako jednotlivé strany a hnutí.

Zdroj: ČTK
Další zprávy