Nákupem hybridních autobusů chce pražský dopravní podnik pokrýt přechod k plně bezemisním vozidlům. "Podmínkou zavedení vozidel na čistě alternativní pohon je ale vybudování nabíjecí a plnicí infrastruktury v Praze, což je však časově poměrně náročné. Hybridní vozidla budování dodatečné infrastruktury nevyžadují," uvádí ve své zprávě dopravní podnik.
Iveco Urbanway, který dokáže dosáhnout maximální rychlosti 72 kilometrů v hodině, je městský nízkopodlažní autobus standardní délky 12 metrů a pojme celkem 86 cestujících.
Hybridní řešení v jeho případě znamená kombinaci pohonu pomocí spalovacího motoru a trakčního elektromotoru v sériovém zapojení s úložištěm elektrické energie ve formě ultrakondenzátorů. Podle výrobce je spotřeba paliva tohoto vozidla - a tím i emisí CO2 - až o 30 procent nižší v porovnání s dieselovými autobusy.
V současnosti jich jezdí po světě přes 1500 kusů.