Další část D3 dovede dálnici až ke Krumlovu. ŘSD už má i termín napojení na Rakousko

Ekonomika Ekonomika
Aktualizováno 17. 4. 2019 12:41
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve středu spustilo výstavbu další části dálnice D3 v úseku Úsilné–Hodějovice. Spolu s již zahájeným úsekem mezi Hodějovicemi a Třebonínem tvoří tato stavba obchvat Českých Budějovic. Ten má za cíl odvést z města veškerou tranzitní dopravu.
Vizualice úseku dálnice D3.
Vizualice úseku dálnice D3. | Foto: ŘSD

"Jsem rád, že v krátké době zahajujeme stavbu už druhé části obchvatu Českých Budějovic. Dopravní situace pro obyvatele Českých Budějovic není jednoduchá a věřím, že s dokončením celého dálničního obchvatu dojde k jejímu zlepšení," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Téměř celý úsek bude z takzvaného tichého asfaltu, který může snížit hluk proti běžnému asfaltu až o čtyři decibely.

"Dnešní stavba kompletuje obchvat Českých Budějovic, který v celé délce 20 kilometrů zprovozníme v roce 2022. V intenzivní přípravě jsou i zbývající úseky dálnice D3, hned v příštím roce bychom rádi zahájili soutěž na zhotovitele na navazující úsek mezi Třebonínem a Kaplicí," uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Celkem bude v Jihočeském kraji rozestavěno téměř 40 kilometrů dálnice D3. Úsek Úsilné-Staré Hodějovice staví sdružení Hochtief, Colas, M-Silnice, hotový má být v září 2022. Zahrnuje 999,5 metru dlouhý tunel Pohůrka. Bude hloubený. Ředitelka jihočeské pobočky ŘSD Vladimíra Hrušková a předseda představenstva firmy Hochtief Tomáš Koranda ČTK řekli, že na úseku jsou již přeložené některé sítě, shrnutá ornice a zábrany kvůli migraci žab.

Foto: ŘSD

V části obchvatu Úsilné-Staré Hodějovice je 183 stavebních objektů. Na konci úseku objevili archeologové sídliště z doby bronzové i zbytky středověkých obydlí.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je asi 50 kilometrů.

Druhou část obchvatu Budějovic začalo ŘSD stavět 29. března. Část Hodějovice-Třebonín je dlouhá 12,5 kilometru, cena je sedm miliard korun, staví italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav.

Po téměř devítikilometrovém úseku Třebonín - Kaplice nádraží by měl následovat úsek Kaplice nádraží - Nažidla, který bude mít kilometrů dvanáct. Posledním připravovaným úsekem, který by měl být dokončen do roku 2025, je úsek o délce 3,5 kilometru Nažidla - Dolní Dvořiště.

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem dokončena do roku 2024, uvedlo ŘSD. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. 

ŘSD v současnosti v Česku staví 139 kilometrů nových dálnic a 63 kilometrů silnic I. třídy. Zároveň aktuálně modernizuje 52 kilometrů dálnice D1.

 

Právě se děje

před 8 minutami

Trump podal měsíc po volbách další žalobu, chce zneplatnit 200 tisíc hlasů ve Wisconsinu

Kampaň stížností amerického prezidenta Donalda Trumpa na výsledky letošních voleb pokračuje i téměř měsíc po skončení hlasování. Nejvyššímu soudu ve Wisconsinu dnes jeho tým předložil žalobu, která požaduje zneplatnění více než 200 000 hlasovacích lístků, informovala agentura AP. S podobnými požadavky zatím prezident u žádného soudu neuspěl.

Wisconsinské úřady v pondělí potvrdily, že hlasování v prezidentských volbách zde vyhrál kandidát Demokratické strany Joe Biden, a to o více než 20 000 hlasů, což odpovídá asi šesti desetinám procentního bodu. Oficiálním vyhlášením výsledků se rozběhla pětidenní lhůta, v níž je ještě kandidáti mohou napadat. Trump už předtím avizoval, že z jeho strany přijde žaloba.

Wisconsinský nejvyšší soud dnes potvrdil, že podání obdržel, avšak neuvedl, zda se záležitostí bude podrobněji zabývat. Soud podle AP zároveň zvažuje, zda přijme dvě další stížnosti požadující diskvalifikaci některých hlasů z prezidentské volby.

Zdroj: ČTK
Další zprávy