Žluté autobusy utlumím, hlavní jsou vlaky, říká Jančura

Tereza Holanová Tereza Holanová
15. 3. 2012 20:30
Autobusy mají hlavně navazovat na vlaky. Ty chce Student Agency provozovat i v regionech
Majitel společnosti Student Agency Radim Jančura se stevardkami žlutých vlaků
Majitel společnosti Student Agency Radim Jančura se stevardkami žlutých vlaků | Foto: Student Agency

Praha - Společnost Student Agency se chce v příštích letech zaměřit hlavně na vlakovou dopravu. V on-line rozhovoru se čtenáři Aktuálně.cz to řekl její majitel Radim Jančura.

"Autobusy dáváme nyní do útlumu, nechceme již rozvíjet další linky, naši budoucnost vidíme na železnici," uvedl podnikatel, který řídí i podnik RegioJet. Ten je součástí Student Agency.

Není sice vyloučeno, že přibudou i další autobusové linky, ty by ale měly ideálně navazovat na vlakové spoje. "Autobusy provozujeme čistě jako komerční dopravu," vysvětluje mluvčí skupiny Aleš Ondrůj.

Další žluté autobusy tedy firma zavede jen tam, kde se to vyplatí, případně na místa, kam jezdí vlak.

Konkurence ještě zesílí

Aby byly spoje propojené, je důležité hlavně proto, že v současné době většina autobusů navazuje na vlaky Českých drah.

"Pokud jednou nahradíme České dráhy například na trase Brno - Praha, nahradíme je v současných časech, abychom zachovali právě historické přípoje. Bohužel vlak není autobus, nemůžeme si sami namalovat jízdní řád, jak chceme," zaznělo v jedné z odpovědí.

Jančura zároveň věří, že se mu v případě železniční dopravy podaří stejně jako u autobusů "nakopnout" konkurenty a donutit je zvýšit kvalitu. Z toho důvodu mu prý nevadí, že letos vstoupí na tuzemské železnice další hráč - skupina Leo Express.

Podívejte se, kteří dopravci budou na železnici soupeřit o českého zákazníka:

Regionální tratě závisí na politicích

U otázek, zda obsadí i jednotlivé regionální vlakové tratě v Česku, Jančura odkázal čtenáře na politiky, kteří o přidělování dotací rozhodují.

"To je otázka na hejtmany. Ti rozhodují, kde, co a v jaké kvalitě bude jezdit," reagoval například na dotaz, kdy vstoupí na místní trasy, kde byla dopravní obslužnost prakticky zlikvidovaná.

Několikrát ale zdůraznil, že RegioJet stojí i o provoz jiných tratí, než je Praha - Ostrava. V případě regionálních spojů chce nahradit konkurenční České dráhy. "Dvě firmy se v tomto případě bez dotací neuživí," vysvětluje podnikatel.

Kromě toho Jančura v online rozhovoru slíbil, že v průběhu letošního roku se na trase Praha - Ostrava objeví nové vagóny, zlepší se signál Wi-Fi nebo že bude k dispozici rezervační portál pro chytré telefony.

 

Právě se děje

Další zprávy