Bratislava - Některým klientům zkrachovalé SkyEurope svitla naděje, že dostanou zpět peníze za letenky. Informoval o tom online deník Aktuálne.sk.
"Většinu klientů SkyEurope zakrátko odškodní v plné výši. Pravděpodobně půjde o většinu pasažérů," řekl serveru mediální zástupce aerolinek Ronald Schranz.
Mělo by jít o ty klienty, kteří platili za letenku kreditní kartou. V takovém případě se mají obrátit na banku, která jim kartu vydala, a požádat o náhradu za nerealizované lety SkyEurope. Refundace se má vztahovat i na lety, které se měly teprve uskutečnit a byly teď zrušeny. Pokud však klienti platili za letenky jiným způsobem než kartou, náhradu zřejmě nedostanou.
Potřebný úvěr byl nedostupný
Slovenské aerolinky se potýkaly se ztrátou po celých osm let své existence. Firma doplatila na dluhy u dodavatelů.
"SkyEurope byla dlouho v komplikované situaci. V červnu oznámila proces restrukturalizace. V jejím průběhu však někteří dodavatelé motivovali další dodavatele, aby vyčíslili své pohledávky, což v pondělí vyvrcholilo problémy SkyEurope s penězi," uvedl Schranz pro Aktuálne.sk.
Odkázal tak na českou společnost Beyond Interactive, která na začátku června začala shánět věřitele SkyEurope. Podle informací Aktuálne.sk od jednatele společnosti dlužily aerolinky více než 400 tisíc eur. K vymáhání pohledávek se přidali další věřitelé, proto SkyEurope požádaly o ochranu před věřiteli soud.
V posledních měsících se přidaly i potíže na několika evropských letištích, kterým letecká společnost dlužila. Společnost navíc nedosáhla na překlenovací úvěr 5 milionů eur od britské společnosti Chain Box Technology.
"Tyto peníze nebyly dostupné. Existovala určitá kombinace podmínek, které nebyly splněny, a proto nemohly být tyto prostředky využity. Bylo i cílem vázat tyto prostředky v případě, že by dluh SkyEurope narůstal," řekl Schranz s tím, že v pondělí rozhodli investoři o tom, že by takovýto postup nefungoval, pokud by SkyEurope tyto peníze nedostaly včas.